لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۶

کروبی: از رفتار وحشیانه‌ با خانواده اسانلو شرمنده‌ام


مهدی کروبی
مهدی کروبی
مهدی کروبی، از رهبران اصلاح‌طلب، در دیدار با خانواده منصور اسانلو، برخوردهای انجام گرفته با این فعال کارگری و خانوده‌اش را «وحشیانه» خواند و از آن ابراز «شرمساری» کرد.

به گزارش سحام نیوز، در این دیدار که همه اعضای خانواده اسانلو حضور داشتند، فاطمه گل گزی، مادر وی، ماجرای «سقط جنین» عروس منصور اسانلو در اثر ضرب و شتم «ماموران امنیتی» را برای مهدی کروبی تشریح کرد.

بنا به گفته مادر منصور اسانلو، زویا صمدی، عروس منصور اسانلو، روز دوم تیرماه از سوی ماموران امنیتی ربوده شده و «پس از انتقال به مکانی نامعلوم توسط چند مامور مرد به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.»

مادر منصور اسانلو در ادامه به مهدی کروبی گفت: «آنها به شدت وی را کتک زدند به طوری که بسیاری از نقاط بدن وی کبود شده است و در ساعات پایانی شب زیر پل سیدخندان از ماشین به بیرون پرتابش می کنند. شدت ضرب و شتم تا حدی بوده که موجب سقط جنین زویا صمدی شده است.»

در این دیدار، مهدی کروبی نیز با ابراز تاسف شدید از وقایعی که بر این خانواده رفته است، ابراز امیدواری کرد که این فعال کارگری هر چه زودتر به آغوش خانواده خود بازگردد.

مهدی کروبی همچنین با یادآوری فعالیت‌ خود در دوران شاه و مقایسه آن با برخوردهای انجام شده در جمهوری اسلامی گفت: «آن زمانی که ما مبارزه را شروع کردیم و امام نهضت خود را آغاز نمود، بنای انقلاب بر این اصل بود که به کسی ظلم نشود. رفتارهای وحشیانه‌ای که اکنون بر افراد و خانواده هایشان وارد می‌شود، ظلمیست که بر مردم وارد می‌گردد که نظام شاه هم با آنهمه فساد، اینچنین رفتاری را با خانواده‌ها انجام نمی داد.»

این رهبر اصلاح‌طلب در ادامه تصریح کرد: «من به عنوان عضوی از این نظام شرمنده شما هستم؛ ولی این رفتارها را به حساب اسلام و امام نگذارید.»

پروانه اسانلو، همسر منصور اسانلو، پیشتر به رادیو فردا درباره ربودن عروسش گفته بود «هنگامی که عروسم را مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند، به او می گفتند که بايد تعهد بدهد بعد از اينکه پدر شوهرش آزاد شد، او نبايد اينجا باشد و بايد از ايران برود و يا اينکه اگر در ايران ماند، مانع فعاليت های او شود.»

منصور اسانلو، رئیس هیئت مدیره سندیكای كارگران شركت اتوبوسرانی تهران و حومه‌ است که ‌هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد.

آقای اسانلو پس از اعتراض‌های کارگری در دی ماه سال ۱۳۸۴ برای نخستین بار دستگیر شد و بیش از هشت ماه را در زندان گذراند.

دومین دستگیری او به آبان ۱۳۸۵ برمی‌گردد که این بار نیز یک ماه را در زندان بود؛ این فعال کارگری بار دیگر توسط ماموران امنیتی در تیرماه ۱۳۸۶ در خیابان دستگیر شد و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام به پنج سال زندان محکوم شد؛ او اکنون در زندان رجایی شهر کرج به سر می‌برد.

اتهام‌های تازه اسانلو

در همین حال، بر اساس آخرین گزارش‌ها، دادياری شش دادگاه انقلاب اسلامی شهر کرج روز يکشنبه منصور اسانلو را متهم به تبليغ عليه نظام کرد.

دادياری شش دادگاه انقلاب اسلامی کرج ضمن آنکه در احضاريه‌ای به منصور اسانلو، او را برای شرکت در دادگاه احضار کرد، اين فعال کارگر زندانی را از اتهام ارتباط با معاندين نظام، مبرا دانست.

اتهام جدید علیه آمنصور اسانلو در حالی وارد شده که نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین‌المللی کار، آی ال او، خبر داده بود که قوه قضاییه با «عفو» وی موافقت کرده است.
XS
SM
MD
LG