لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۶

برف و کولاک شديد در شمال شرقی آمريکا؛ وضعيت فوق العاده در پنج ايالت


برف و کولاک سهمگين در شهرهای شمال شرقی آمريکا در عصر روز جمعه ۲۰ بهمن ماه باعث لغو صدها پرواز و بسته شدن راه ها و خيابان ها و شبکه های حمل نقل شهری شده است. در پنج ايالت وضعيت فوق العاده اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری رويترز،بارش شديد برف به همراه کولاک و وزش تند باد باعث شده است تا در ايالت های ماساچوست و کانتيکت منع تردد خودرو اعلام شود.

طبق اين گزارش، برق دست کم بيش از نيم ميليون نفر در ايالت های شمال شرقی آمريکا قطع شده است. برق بيش از ۲۰۰ هزار نفر در ايالت ماساچوست، ۱۰۰ هزار نفر در رودايلند و ده ها هزار نفر در ايالت کانتيکت قطع شده است.

به گزارش رويترز، روز جمعه سه هزار و ۵۰۰ پرواز در فرودگاه های نيويورک و بوستون لغو شد و انتظار می رود يک هزار و ۲۰۰ پراوز نيز در روز شنبه لغو شود.

به گزارش «سی ان ان» تا ساعت يک بامداد به وقت محلی ميزان بارش برف در شهر نيويورک به یازده اينج رسيده است.

به گزارش رويترز، با نزدیک شدن توفان «نیمو» به شمال شرقی آمریکا، فرمانداران ايالت های نيويورک، ماساچوست، مين، رودآيلند و کانتيکت با اعلام وضعيت فوق العاده در اين ايالت ها از شهروندان خواسته اند در خانه بمانند.

توماس مينيو، شهردار بوستون، به خبرنگاران گفته است: «اين يک طوفان بزرگ و سهميگين است و ما از مردم می خواهيم در خانه های خود بمانند.»

طبق اين گزارش در برخی از ايالت ها از کارکنان سرويس های غيراضطراری دولتی خواسته شده است تا در خانه بمانند.

به گزارش «سی ان ان» بارش شديد برف و کولاک، زندگی بيش از پنجاه ميليون نفر را در شمال شرقی آمريکا تحت تاثير قرار داده است.

انتظار می رود شهر بوستون شاهد بارش برف بی سابقه باشد. طبق اين گزارش در برخی از مناطق انتظار می رود بين ۶۰ تا ۸۰ سانتی متر برف ببارد. همچنين انتظار می رود سرعت باد در برخی مناطق به بيش از ۱۰۰ کيلومتر در ساعت برسد.

در همین حال، «کميسيون نظارت اتمی» آمريکا (NRC) اعلام کرده است که در جریان توفان «نیمو» نیروگاه اتمی ماساچوست به دلیل قطع برق خاموش شده است. این کمیسیون همچنین تصریح کرده است که در جریان خاموش کردن این نیروگاه مشکلی پیش نیامده است.

توفان سهمگین «سندی» در آبانماه سال جاری سواحل شمال شرقی آمریکا را در نوردید و دهها کشته برجای گذاشت.
XS
SM
MD
LG