لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۱۴

نامه ۱۵۰ سینماگر به وزیر ارشاد؛ طرح استیضاح علی جنتی در مجلس


علی جنتی، وزیر ارشاد
علی جنتی، وزیر ارشاد

درحالی‌که امروز یکشنبه ۴ آبان‌ماه، بیش از ۱۵۰ سینماگر ایرانی با امضای نامه‌ای خواستار حمایت و دفاع وزیر ارشاد از اعتبار پروانه نمایش فیلم‌ها شده‌اند، حمید رسایی، نماینده تهران در مجلس، از طرح استیضاح علی جنتی خبر داده‌است.

نامه سینماگران خطاب به وزیر ارشاد، در پی دخالت برخی نهادها مانند مجلس در مسئله اکران برخی فیلم‌هایی که از سوی سازمان سینمایی دارای پروانه نمایش هستند، نوشته شده‌است.

در این نامه از علی جنتی خواسته شده تا قاطعانه پای امضا و پروانه نمایش‌های صادرشده از سوی سازمان سینمایی بایستد تا «بدعتی برای بی‌قانونی، هرج و مرج و برهم زدن آرامش سینما ایجاد نشود.»

داریوش مهرجویی، رضا کیانیان، محمدمهدی عسگرپور، رسول صدرعاملی، پرویز پرستویی، کیومرث پوراحمد، کمال تبریزی، علیرضا داوودنژاد، فریدون جیرانی، فرامرز قریبیان و ابوالحسن داوودی از جمله سینماگران امضاکننده این نامه هستند.

اما هنوز ساعتی از انتشار نامه سینماگران به علی جنتی نگذشته بود که حمید رسایی، نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس، در گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس از تحویل طرح استیضاح وزیر ارشاد به هیات رئیسه مجلس خبر داد.

رسایی در این‌باره گفته‌است: «با توجه به اصرار آقای جنتی بر سیاست‌های غلطی که موجب اعتراض و نگرانی متدینین، دلسوزان و علما شده، بیش از این نمی‌توان مماشات کرد و طرح استیضاح او تحویل هیأت رئیسه مجلس خواهد شد.»

این نماینده مجلس در ادامه اعلام کرده‌است: «کارت زرد مجلس به عملکرد وزیر ارشاد نیز سبب نشد تا او در سیاست‌ها و جهت‌گیری‌هایش تأمل کند، بلکه او تاکنون چند بار با ادبیات توهین‌آمیزی اعلام کرده که اگر ۱۰ کارت زرد هم از مجلس بگیرد برایش مهم نیست.»

به گزارش مهر، علی جنتی وزیر ارشاد، صبح امروز چهارم آبان‌ماه با حضور در محل تصویربرداری یک برنامه، گفته بود: «ما باید آن‌طور که خودمان تشخیص می‌دهیم، عمل کنیم. تا به حال یک کارت زرد گرفته‌ایم و اگر چندتا دیگر هم بگیریم عیبی ندارد. خود دکتر روحانی جلودار است و ما هم پشت او حرکت می‌کنیم.»

همچنین وزیر ارشاد درباره آخرین وضعیت اکران فیلم «عصبانی نیستم»، به خبرنگار مهر گفته‌است که باید آخرین نسخه اصلاح شده آن را تماشا کند و مطمئن شود که مشکلات برطرف شده و بعد از این روند، این فیلم باید اکران شود.

XS
SM
MD
LG