لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۵۰

محمدعلی کلی خواستار آزادی جیسون رضائیان شد


محمدعلی کلی، قهرمان شهیر مشت‌زنی، از مقام‌های ایرانی درخواست کرد جیسون رضائیان، خبرنگار روزنامه واشینگتن‌پست را که از تابستان گذشته در بازداشت به سر می‌برد، آزاد کنند.

در بیانیه‌ای که ۲۱ اسفند ماه «نشنال پرس کلاب» از قول محمدعلی کلی منتشر کرده، او آقای رضائیان را «مرد صلح و ایمانی راستین» نام نهاده که «فداکاری واحترامش به مردم ایران در کارش آشکار است».

درخواست آزادی رضائیان در صفحه توئیتر محمدعلی نیز منتشر شده است

جیسون رضائیان صاحب تابعیت ایرانی و آمریکایی‌ست. او از سال ۲۰۰۸ میلادی به عنوان روزنامه‌نگار در ایران مشغول به کار بوده است. جایی که چهار سال پس از آن، در سال ۲۰۱۲ میلادی، خبرنگار روزنامه واشینگتن‌پست شد.

او در تیرماه سال گذشته همراه سه نفر دیگر بازداشت شد. در میان بازداشت‌شدگان، همسرش یگانه صالحی نیز حضور داشت. سه نفر دیگر پس از مدتی آزاد شدند، اما آقای رضائیان بدون قطعیت حکم و دادرسی همچنان در زندان است.

در این مدت چهره‌های گوناگونی خواستار آزادی او شده‌اند. از جمله دولت ایالات متحده تنها چند روز پس از انتشار خبر بازداشتش خواستار آزادی او شد و از دولت سوئیس -حافظ منافع خود در ایران- خواست تا پرونده را پیگیری کند.

در آغاز بهمن ماه رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد او به زودی محاکمه خواهد شد.

خانواده این خبرنگار ایرانی-آمریکایی در میانه اسفند ماه گفتند دادگاه انقلاب اسلامی به او اجازه داده وکیل اختیار کند، اما این وکیل باید فرد دیگری به جز گزینه پیشنهادی خانواده رضائیان -مسعود شفیعی- باشد.

آنها نیز لیلا احسان، وکیل خانم صالحی را برگزیدند.

کلی که بیانیه خود را «به نام الله، رحمان و رحیم» آغاز کرده است می‌گوید متاسف است که نمی‌توانم شخصا برای نشان دادن حمایتش در محل حضور داشته باشد، اما دعا می‌کند که «ان‌شاءالله» گفته‌هایش بتواند به تلاش‌ها برای آزادی جیسون رضائیان کمک کند.

XS
SM
MD
LG