لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۶

پروازها به عدن در یمن «متوقف شده است»


اعضای مسلح کمیته مقاومت خلق در عدن
اعضای مسلح کمیته مقاومت خلق در عدن

خبرگزاری‌ها و شبکه‌های خبری می‌گویند در پی وقوع حملات و درگیری‌های مسلحانه در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی عدن در یمن، پروازها به این شهر در جنوب کشور متوقف شده است.

خبرگزاری فرانسه، ۲۸ اسفند، به نقل از منابعی در فرودگاه بین‌المللی عدن می‌گوید پروازهای ورودی متوقف و پروازهای خروجی نیز لغو شده‌اند.

این خبرگزاری می‌گوید از مسافرانی که بامداد روز چهارشنبه وارد فرودگاه شده‌اند خواسته شده تا به خاطر درگیری‌هایی که از شب پیش از آن آغاز شده، به مبدا بازگردند.

شبکه خبری العربیه نیز می‌گوید درگیری‌هایی بین نیروهای امنیتی وفادار به عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری پیشین، و «کمیته مقاومت خلق» هوادار عبدربه منصور هادی رخ داده است.

صنعا، پایتخت یمن و برخی استان‌های شمالی آن کشور به طور عمومی در کنترل شورشیان شیعه حوثی است. در حالی که عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن به عدن در جنوب این کشور رفته و خود را رئیس‌جمهوری قانونی اعلام کرده است.

یکی از مسافران در فرودگاه به خبرگزاری فرانسه گفته است که قادر به حرکت کردن به جای دیگر نیست. به گفته این فرد، مردان مسلح ارتباطات با فرودگاه را قطع کرده‌اند.

به گزارش این خبرگزاری درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که یکی از فرماندهان نیروهای ویژه، یگان‌هایی را در شهر عدن، از جمله در نزدیکی فرودگاه، مستقر کرد.

عبدالحافظ سقاف، این فرمانده نیروهای ویژه یمن، می‌گوید تنها از صنعا دستور می‌گیرد.

در پی مستقر شدن یگان‌های سقاف، افراد کمیته مقاوت خلق در پاسخ با آنها درگیر شده‌اند.

همزمان در صنعا، پایتخت کشور، نیز اعتراض‌های خیابانی به حوثی‌هایی که کنترل را در دست دارند با تظاهرات و راهپیمایی‌های خیابانی ادامه دارد.

شبکه خبری العربیه می‌گوید روز چهارشنبه یک مقام ارشد حوثی، از اعضای «کمیته انقلابی» با شلیک گلوله دو مرد مسلح کشته شده است.

XS
SM
MD
LG