لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۲

افزایش شمار قربانیان «مرس» در کره جنوبی


مدارس بسیاری در پایتخت تعطیل شده‌اند
مدارس بسیاری در پایتخت تعطیل شده‌اند

شمار قربانیان در یکی از بدترین موارد شیوع سندروم تنفسی خاورمیانه، «مرس»، در کره جنوبی به هفت نفر رسیده است؛ در حالی‌که همچنان صدها مدرسه تعطیل و نگرانی عمومی از بدتر شدن اوضاع رو به افزایش است.

تازه‌ترین قربانی «مرس»، ویروسی که از کروناویروس‌ها به شمار می‌رود، زنی ۶۸ ساله است که سه‌شنبه ۱۹ خرداد، درگذشت.

او نزدیک به دو هفته پیش در بیمارستان با بیماری که خود به «مرس» مبتلا بود در ارتباط بوده است.

روز سه‌شنبه در عین حال در هشت بیمار جدید نیز وجود سندروم تنفسی تشخیص داده شده است. یک روز پیش از آن ۲۳ بیمار جدید بستری شده بودند. در حال حاضر شمار کل مبتلایان به کروناویروس نوظهور به ۹۵ نفر رسیده است. دو هفته پیش این شمار تنها ۴ نفر بود.

به این ترتیب، این بدترین مورد از شیوع سندروم نوظور تنفسی خاورمیانه، در خارج از عربستان سعودی است.

نخستین بیمار مبتلا به «مرس» در ۲۰ ماه مه (۲۰ روز پیش) شناسایی شده بود.

علاوه بر بیماران مبتلا به ویروس، ۲۵۰۰ نفر نیز در قرنطینه تحت مراقبت هستند و نزدیک به دو هزار مدرسه، به طور عمومی در کلان‌شهر سئول و استان گیانگ‌گی، استان پیرامون پایتخت، تعطیل شده‌‌اند.

افزون بر انتقادهای گسترده‌ به واکنش اولیه دولت پارک گونه، رئیس‌جمهوری کره جنوبی، نگرانی‌ها در آن کشور با افزایش شمار مبتلایان و قربانیان، بیشتر شده است.

روزنامه هان‌گیوره، چاپ سئول، می‌گوید در حالی‌که دولت با موجی از اعتراض‌ها روبه‌رو است، همزمان مشخص نیست کدام نهاد مسئولیت اصلی در مقابله با بیماری را در دست دارد؛ نهاد ریاست‌جمهوری، دفتر نخست‌وزیر با وزارت بهداشت.

علاوه بر خود کره جنوبی، این نگرانی در کشورها یا مناطق هم‌جوار نیز به وجود آمده است.

روزنامه سوث‌چاینا‌مورنینگ‌پست، چاپ هنگ‌کنگ، به نقل از یک کارشناس ارشد آن منطقه، با اشاره به رخدادهای کره جنوبی، می‌گوید تجربه هنگ‌کنگ نشان می‌دهد پراکندگی بیماران در اطراف، شمار قربانیان را افزایش خواهد داد.

هنگ‌کنگ خود منطقه‌ای‌ست که در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ شیوع «سارس» نزدیک به ۳۰۰ قربانی بر جای گذاشت و به طور گسترده‌ای نگرانی عمومی را همراه آورد.

XS
SM
MD
LG