لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۲

جانشین فرمانده سپاه در روز قدس اقلیم کردستان و اسرائیل را تهدید کرد


حسین سلامی
حسین سلامی

پس از ابراز نگرانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق از گلوله‌باران مناطق مرزی با ایران، جانشین فرمانده سپاه پاسداران به مقامات این اقلیم هشدار داد که جمهوری اسلامی «هر نقطه‌ای را که مبدأ شکل‌گیری تهدید علیه نظام» باشد «بدون هیچ ملاحظه‌ای قاطعانه ویران» خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه، روز جمعه، ۱۱ تیر، گفت: «به رژیم‌های مزدور منطقه و مقامات سیاسی‌ شمال عراق هشدار می‌دهیم که به تعهدات‌شان پایبند باشند، چرا که ما هر نقطه‌ای که مبدأ شکل‌گیری تهدید علیه نظام‌مان باشد را بدون هیچ ملاحظه‌ای قاطعانه ویران خواهیم کرد.»

پس از درگیری نیروهای سپاه پاسداران ایران و حزب دموکرات کردستان ایران در هفته‌های گذشته، بعضی رسانه‌ها خبر دادند که روز یک‌شنبه، ششم تیرماه، مناطق مرزی بین «اقلیم کردستان عراق و کردستان ایران» از جمله مناطق «حاجی عمران»، «بربزین»، «دولی آلان»، «کونه‌ره» و «سیدکان» مورد حمله توپخانه سپاه پاسداران قرار گرفته است.

محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، نیز تاکید کرده است که مراکز استقرار گروه‌های مسلح مخالف جمهوری اسلامی که او آنها را «تروریست‌های مسلح» نامید «در هر نقطه‌ای هدف قرار خواهد گرفت».

نچیروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، روز چهارشنبه «نگرانی عمیق» خود را از این اقدام جمهوری اسلامی ابراز کرده بود.

«ده‌ها هزار موشک برد بلند از نقاط مختلف جهان اسلام آماده نابودی اسرائیل»

جانشین فرمانده سپاه پاسداران روز جمعه سخنان خود را در راهپیمایی روز قدس در تهران بیان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که «بیش از یکصد هزار موشک» در لبنان آماده هستند تا «با یک دستور» اسرائیل را «از نقشه جهان محو کنند».

به گزارش خبرگزاری فارس وی اضافه کرد: «ده‌ها هزار موشک با بردهای بلند در اقصی‌نقاط اسلام فقط منتظر دستور هستند که با فشار یک ماشه اسرائیل برای همیشه از جغرافیای سیاسی جهان حذف شود.»

آقای سلامی تاکید کرد که «ظرفیت بازیابی مجدد سرزمین فلسطین» از اسرائیل «فراهم شده است» و «اگر این رژیم دست به خطا بزند، به احتمال قریب به یقین تمام سرزمین تحت اشغال این رژیم توسط مسلمانان مجاهدی که آماده حمله هستند اشغال خواهد شد».

احمد خاتمی، امام جمعه تهران، نیز در این مراسم گفت که ما «با وجود تلاش تکفیری‌ها، نخواهیم گذاشت آرمان فلسطین به حاشیه برود».

مقامات جمهوری اسلامی ایران از گروه داعش و القاعده با عنوان «گروه‌های تکفیری» نام می‌برند و مدعی‌اند که آمریکا و کشورهای غربی از جمله بریتانیا گروه داعش را برای مقابله با قدرت جمهوری اسلامی «ایجاد» کرده‌اند.

در همین حال حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، نیز گفت که «امروز در سایه تفرقه دنیای اسلام، حضور گروه‌های تکفیری و تروریستی در منطقه و خط سازش، ما از مسیر آرمان آزادی فلسطین فاصله گرفته‌ایم».

وی اضافه کرد: «برای این که ما به این آرمان برسیم راهی جز وحدت مسلمانان و خط مقاومت و جهاد و مبارزه با گروه‌های تروریستی و تکفیری نداریم.»

راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه رمضان در ایران برگزار می‌شود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، نهاد برگزارکننده این راهپیمایی که زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی است، در بیانیه امسال خود، علاوه بر ایالات متحده و اسرائیل، با ادبیاتی تند از حکومت‌های عربستان سعودی و بحرین یاد کرده است.

در خارج از ایران نیز در حالی که هر ساله جریانات سیاسی نزدیک به جمهوری اسلامی ایران راهپیمایی روز قدس را برگزار می‌کنند، گروه حزب‌الله لبنان روز پنج‌شنبه در اقدامی غیرمنتظره اعلام کرد که به دلیل نگرانی‌های امنیتی، مراسم روز قدس در جنوب بیروت را لغو می‌کند.

این نخستین باری است که حزب‌الله لبنان مراسم روز قدس را برگزار نمی‌کند.

طی هفته‌های اخیر و به‌ویژه به دنبال حملات انتحاری به روستای «القاع» واقع در مرز با سوریه که به کشته شدن پنج تن منجر شد، دولت لبنان بر میزان هشدار امنیتی به دلیل وجود خطر تروریستی احتمالی افزوده است.

XS
SM
MD
LG