لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۱۷

پتروشیمی بوعلی همچنان در آتش می‌سوزد؛ دستور تخلیه سایت چهار منطقه ویژه اقتصادی


آتش‌سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام ماهشهر که از روز چهارشنبه آغاز شده است همچنان ادامه دارد و گزارش‌ها حاکی از صدور دستور تخلیه سایت چهار منطقه ویژه اقتصادی به دلایل «رعایت ایمنی» است.

به گزارش سایت اطلاع‌رسانی وزارت نفت، شانا، دستور تخلیه سایت چهار منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی که پتروشیمی بوعلی‌سینا در آن قرار دارد روز پنجشنبه ۱۷ تیرماه صادر شد.

رسانه‌های ایران صبح روز پنجشنبه گزارش دادند که آتش‌سوزی در پتروشیمی بوعلی مهار شده است اما بعد اخباری مبنی بر فوران دوباره آتش در این مجتمع منتشر شد.

در همین زمینه شانا و خبرگزاری فارس گزارش داده‌اند که آتش در مخزن ٢٠٠١ مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا که صبح پنجشنبه مهار شده بود دوباره زبانه کشید و در پی آن دستور تخلیه سایت چهر صادر شده است.

خبرگزاری فارس از قول عادل نژادسلیم مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس درباره آخرین وضعیت آتش‌سوزی در پتروشیمی بوعلی در روز پنجشنبه گزارش داد که «آتش واحد فرآیندی پارازایلین خاموش شده و فقط مخزن ذخیره درحال سوخت مواد داخل آن است و باید منتظر شویم مواد داخل آن تمام شود».

نژاد سلیم گفته است: با توجه به محتویات مخزن پیش‌بینی می‌شود احتمالا تا دو روز آتش‌سوزی ادامه داشته باشد.

هاشم بالدی مدیرکل مدیریت بحران خوزستان نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود حریق پتروشیمی تا جمعه ادامه داشته باشد، گفته است: «به مردم اطمینان می‌دهیم که این آتش‌سوزی سلامتی آن‌ها را تهدید نمی‌کند».

وی گفت که با توجه به حجم مواد نفتی موجود در مخزن دچار حریق شده که حدود ۲۰ هزار تن است، پیش‌بینی می‌شود که آتش سوزی تا فردا ادامه داشته باشد.

مقام‌های محلی می‌گویند که در حادثه آتش‌سوزی مجتمع پتروشیمی بوعلی کسی کشته نشده است.

در همین حال، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به خبرگزاری ایرنا گفته که همه امکانات استان برای مهار آتش‌سوزی پتروشیمی ماهشهر بسیج شده است.

وی افزود: «مسوولین سیاسی، امنیتی، عمرانی و حتی مسئولان ارشد نفتی و گازی استان در محل حادثه حضور دارند و تدابیر لازم برای مهار کامل این آتش‌سوزی را انجام می‌دهند».

XS
SM
MD
LG