لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۹

ده‌ها چهره جمهوریخواه خواهان توقف کمک مالی حزب به کمپین ترامپ شدند


همزمان با ادامه جنجال‌های تبلیغاتی دونالد ترامپ در مبارزات انتخاباتی آمریکا، بیش از هفتاد تن از اعضای بانفوذ جمهوری‌خواه خواهان قطع کمک‌های مالی کمیته ملی حزب به «کمپین رو به تحلیل» دونالد ترامپ شدند.

به گزارش وب‌سایت پولیتیکو، این چهره‌های جمهوری‌خواه روز پنجشنبه ۲۱ مرداد در نامه‌ای خطاب به رینس پریباس، رئیس کمیته ملی حزب جمهوریخواه گفته‌اند که: «توقف کمک‌های مالی به کمپینی که در حال ریزش است، نباید تصمیم دشواری باشد چرا که شانس آقای ترامپ برای ورود به کاخ سفید، هر روز کمتر و کمتر می‌شود».

در بخشی از نامه اعضای برجسته حزب جمهوریخواه آمده است که «در هر فصل انتخاباتی، هنگامی که به ماه‌ها و هفته‌های پایانی نزدیک می‌شویم، کمیته ملی حزب باید تصمیم‌های متفاوتی اتخاذ کند و منابع حزب مانند پول، نیروی انسانی و آگهی‌های حزبی را در زمانی مشخص به شیوه‌ای تنظیم و تقسیم کند که بهترین و بیشترین بهره‌گیری را از فرصت‌ها و موفقیت برای حزب ممکن سازد».

در ادامه نامه این جمهوری‌خواهان خطاب به رئیس کمیته ملی حزب همچنین گفته شده که: «با توجه به تأثیر فاجعه‌باری که از شکست انتخاباتی دونالد ترامپ متوجه آرای مربوط به کاندیداهای سنا و مجلس نمایندگان خواهد شد، ما از شما مجدانه می‌خواهیم تا بی‌درنگ تمام کمک‌های حزبی به کمپین آقای ترامپ را متوقف کنید و همه منابع خود را برای پیروزی نمایندگان حزب و حفظ اکثریت در کنگره به کار گیرید».

به نوشته پولیتیکو، امضاکنندگان این نامه را جمهوری‌خواهانی تشکیل می‌دهند که با کمپین کاندیداهای هر دو مجلس نمایندگان و سنا همکاری دارند و یا مقامات انتخابی در دولت ایالات متحده بوده‌اند.

آنها همچنین از دوره رونالد ریگان در دهه ۸۰ میلادی، در دولت‌های مختلف پست‌های مختلف را برعهده داشته‌اند و یا در مجالس قانونگذاری آمریکا خدمت کرده‌اند.

امضاکنندگان نامه که نام و عنوان‌شان تاکنون منتشر نشده، به شکست‌های پی درپی دونالد ترامپ در مبارزات انتخاباتی هم اشاره کرده و با تأکید براینکه از هنگام کنوانسیون ملی حزب در کمتر از یک ماه گذشته، میلیون‌ها تن از رأی‌دهندگان از نامزد رسمی حزب جدا شده‌اند، رویکردهای آسیب‌رسان ترامپ را برشمرده‌اند.

«حمله به خانواده افسر مسلمان آمریکایی که در حین خدمت به آمریکا و در جنگ عراق جان باخت»، «درخواست از یک دولت متخاصم (روسیه) برای دخالت در انتخابات آمریکا»، «القای این اندیشه که در صورت شکست او در انتخابات، دارندگان اسلحه دست به اقدام بزنند»، «انکار تعهدات آمریکا در پیمان ناتو برای دفاع از متحدان کشور»، «ابراز علاقه مکرر ترامپ به استفاده پیشگیرانه از سلاح‌های اتمی»، «تأکید او بر نادیده گرفتن کامل مسائل مربوط به سیاست خارجی»، «ابراز علاقه به خشونت‌های دولت‌های خودسر بیگانه»، خودداری از اعلام پرونده‌های مالیاتی سال‌های گذشته، حتی آنهایی که از حسابرسی اداره مالیات فدرال خلاص شده‌اند» و«ادعاهای دروغ عمدی و مکرر درباره مجموعه‌ای از موضوع‌های بزرگ و کوچک»، از مواردی است که در این نامه به عنوان رویکردهای آسیب‌رسان دونالد ترامپ به آن اشاره شده است.

نامه بیش از هفتاد تن از جمهوری‌خواهان آمریکا در پایان تأکید می‌کند که «اقدامات تفرقه‌افکنانه و خطرناک دونالد ترامپ، نه تنها تهدیدی برای موفقیت سایر کاندیداهای حزب بلکه خطری برای حزب جمهوری‌خواه و ملت آمریکاست».

پولیتیکو یادآور شده که این فقط رهبران حزب جمهوری‌خواه نیستند که ترامپ را به حال خود رها کرده‌اند، رأی‌دهندگان متمایل به جمهوری‌خواهان، بویژه در ایالت‌های جورجیا، آریزونا و کارلینای جنوبی نیز از کاندیدای میلیاردر جنجال آفرین فاصله گرفته‌اند، به میزانی که اکنون وضعیت جمهوری‌خواهان در این ایالت‌ها با دمکرات‌ها برابر شده است.

تازه‌ترین نظرخواهی شبکه خبری ان بی سی در ایالت‌های فلوریدا، ویرجینیا، کارولینای شمالی و کلرادو هم نشان می‌دهند که هیلاری کلینتون با تفاوت بزرگی از دونالد ترامپ جلوتر است.

بر اساس تازه‌ترین نظرخواهی‌ها هیلاری کلینتون در فلوریدا (۴۴ درصد به ۳۹ درصد)، در کارولینای شمالی (۴۸ درصد به ۳۹ درصد)، در ویرجینیا (۴۶ درصد به ۳۳ درصد) و در کلرادو (۴۶ درصد به ۳۲ درصد) به نسبت دونالد ترامپ پیشتاز است.

XS
SM
MD
LG