لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۲

اعضای خانواده پزشک تبریزی با «غذای نذری آلوده» کشته شدند


علیرضا صلحی و همسرش
علیرضا صلحی و همسرش

گزارش‌ها درباره مرگ همسر و مادر بزرگ یک پزشک در تبریز به دلیل مصرف «غذای نذری مشکوک» تایید شد و وزیر بهداشت به همراه رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی از پیگیری این پرونده خبر داده‌اند.

وب‌سایت محلی «عصر تبریز» از نخستین رسانه‌هایی بود که خبر درگذشت دو عضو خانواده این پزشک تبریزی در روز ۱۸ مهرماه را منتشر کرده بود.

این وب‌سایت نوشته بود که «فردی نا‌شناس با مراجعه به مطب این پزشک، غذایی که ظاهرا به سیانیک یا قرص برنج آلوده بوده را تحویل وی می‌دهد» که بر اثر مصرف آن٬ تعدادی از اعضای خانواده وی دچار مسمومیت شده و به بیمارستان منتقل می‌شوند.

«عصر تبریز» در همین زمینه از مرگ همسر و مادربزرگ و مسمومیت پدر و مادر این پزشک خبر داده بود.

خبرگزاری ایلنا هم روز ۲۰ مهرماه با انتشار خبری٬ آقای صلحی را از فعالان سیاسی آذربایجان شرقی و عضو حزب «اتحاد ملت» اعلام و مرگ دو عضو خانواده وی را هم به نقل از نزدیکان او تایید کرد.

محمد تیموری٬ رییس منطقه آذربایجان شرقی حزب «اتحاد ملت» نیز با انتشار بیانیه‌ای درگذشت مادربزرگ و همسر آقای صلحی را به وی تسلیت گفت.

خبرگزاری ایرنا نیز شامگاه سه‌شنبه گزارش کرد که سازمان پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی مرگ این دو نفر را تایید و از جسد مادربزرگ این پزشک «نمونه‌برداری» کرده است.

بر اساس این گزارش، «دلیل ارجاع جسد به تالار تشریح پزشکی قانونی، احتمال مرگ وی با غذای نذری مسموم بوده است».

این در حالی است که جمال حسینی٬ مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، به خبرگزاری مهر گفته که «مسمومیت غذایی این خانواده مشخص و قطعی شده است».

آقای حسینی افزوده است: «خانواده پزشک جوان تبریزی به دلایل مشکوک و با غذای آلوده نذری مورد سوءقصد قرار گرفته‌اند».

یک منبع آگاه در پلیس آگاهی نیز اعلام کرده که فرد مظنون به پخش غذای نذری آلوده هنوز دستگیر نشده و «تحقیقات پلیس با جدیت کامل ادامه دارد».

اما حکمت‌علی مظفری، رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفته که «هنوز صحت و سقم این ادعا به اثبات نرسیده» و افزوده است: «با توجه به اینکه پرونده در مرحله تحقیقات است، هرگونه اظهارنظر در این رابطه عاری از واقعیت است».

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت هم با انتشار پیامی درگذشت همسر و مادربزرگ علیرضا صلحی را به وی تسلیت گفته و بر پیگیری دلیل این حادثه تاکید کرده است.

علیرضا صلحی پزشکی شناخته شده‌ای در فضای مجازی است که به «پزشک خوش‌خط» و «خیر» شهرت دارد.

چندی پیش یکی از نسخه‌های این پزشک در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود که در آن با خطی خوش به یکی از بیمارانش توصیه کرده بود تا با گوش دادن به صدای شجریان و سالار عقیلی درمان شود.

از این پزشک همچنین نسخه‌ای دیگر منتشر شده که از داروخانه‌ها خواسته بود «اگر بیمار در پرداخت هزینه دارو با مشکل مواجه شد با او تماس بگیرند».

تصویر این نسخه چندی پیش دست‌به‌دست در گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی چرخیده و میلیون‌ها نفر در جریان آن قرار گرفته بودند.

XS
SM
MD
LG