لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۰

هشدار آمریکا به شهروندان خود درباره احتمال حمله تروریستی در اروپا


پلیس فرانسه
پلیس فرانسه

به دنبال کشف و خنثی‌سازی نقشه‌‌ گروه «حکومت اسلامی» برای یک اقدام تروریستی تازه در فرانسه، وزارت خارجه آمریکا به شهروندان خود که در اروپا به‌ سر می‌برند در مورد حضور در جشن‌‌ها و بازارچه‌هایی که در فضای باز برگزار می‌شود، هشدار داد.

نیروهای امنیتی فرانسه روز یک‌شنبه گذشته در عملیاتی ضدتروریستی هفت نفر را در شهرهای استراسبورگ و مارسی بازداشت کردند.

استراسبورگ به برگزاری بازارچه‌های باشکوه کریسمس در اروپا شهرت دارد، به‌ طوری که پیش‌بینی می‌شود امسال نیز حدود دو میلیون نفر از این بازارچه‌ها بازدید کنند.

در این حال شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان به نقل از مقامات وزارت خارجه آمریکا گزارش داد که دولت آمریکا از شهروندان خود خواسته که در صورت حضور در این بازارچه‌ها و جشن‌ها جانب احتیاط را رعایت کنند.

به گفته این مقامات، اگرچه هیچ برنامه‌ای به‌ طور خاص مورد تهدید قرار نگرفته، اما این که وزارت خارجه آمریکا در این زمان خاص به شهروندان خود هشدار می‌دهد، تصادفی نیست.

در اطلاعیه وزارت خارجه آمریکا آمده که شواهد گویای آن است که داعش، القاعده و گروه‌های وابسته به آنها هم‌چنان در حال برنامه‌ریزی برای حملات تروریستی در اروپا هستند و تمرکز آنها نیز بر ایام تعطیلات پیش رو و رویدادهای مرتبط با آن است.

این اطلاعیه همچنین به شهروندان آمریکا هشدار می‌دهد مراقب هواداران افراطی این گروه‌ها نیز باشند که در ایام تعطیلات امکان دارد بدون هیچ هشدار قبلی دست به حمله بزنند.

وزارت خارجه آمریکا سپس عنوان می‌کند که تروریست‌ها تاکتیک‌های گسترده‌ای را می‌توانند به کار ببرند و با استفاده از سلاح‌های متعارف و غیرمتعارف اماکن دولتی و غیردولتی را هدف قرار بدهند.

وضعیت هشدار تا روز ۲۰ فوریه ۲۰۱۷ (۲ اسفند ۱۳۹۵) باقی خواهد بود.

فرانسه در دو سال اخیر هدف حملات تروریستی خونینی قرار گرفته است. از جمله تابستان سال جاری یک مرد مسلح تونسی - فرانسوی با کامیون به جمعیتی که در حال تماشای جشن باستیل در شهر نیس فرانسه بودند حمله کرد و دست‌کم ۸۴ نفر را کشت. داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

XS
SM
MD
LG