لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۷

هجوم یک کامیون به بازارچه کریسمس در برلین دست‌کم ۱۲ کشته بر جا گذاشت


هجوم یک کامیون به اجتماع حاضر در یک بازارچه کریسمس در برلین، در شامگاه دوشنبه ۲۹ آذر، چندین کشته و تعداد زیادی مجروح به جا گذاشته و آن طور که خبرگزاری آلمان گزارش کرده، پلیس برلین این حادثه را به عنوان «یک حمله تروریستی» بررسی می‌کند.

آخرین گزارش‌ها حاکی از مجروح شدن نزدیک به پنجاه تن در این حادثه است و همچنین به نقل از پلیس برلین گزارش شده دست کم ۱۲ نفر در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند. ۴۸ نفر نیز زخمی شده‌اند که پلیس می‌گوید وضعیت شماری از آن‌ها وخیم است.

پلیس آلمان همچنین در صفحه توئیتر خود از شهروندان برلین خواسته است که از خانه‌های خود خارج نشوند.

پلیس آلمان همچنین اعلام کرده که راننده این کامیون بازداشت شده، و همراه او مرده است.

یک کامیون با زیرگرفتن مردم در بازار کریسمس برلین ۹ نفر را کشت
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:04 0:00

خبرگزاری آلمان به نقل از عکاس خبری‌اش از حضور سنگین پلیس در منطقه خبر داده و می‌گوید چندین خودروی پلیس هم به سمت مرکز شهر در حرکت هستند.

خبرگزاری آلمان همچنین به گزارش‌های میدانی خود اشاره می‌کند که بر مبنای آن امسال سطح امنیتی در بسیاری از بازارچه‌های کریسمس که مکانی برای اجتماع ساکنان محلی و نیز بازدیدکنندگان خارجی است، افزایش داشته است.

این حادثه مشابه حمله‌ای است که در تابستان امسال در شهر نیس فرانسه روی داد و در جریان آن یک راننده کامیون با هجوم به جمعیتی که برای تماشای جشن باستی گرد آمده بودند، ۸۶ نفر را کشت.

عامل این حمله یک شهروند تونسی‌فرانسوی معرفی شد و کمی بعد گروه حکومت اسلامی، داعش، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

کمتر از یک ماه قبل و به دنبال کشف و خنثی‌سازی نقشه‌‌ داعش برای یک اقدام تروریستی تازه در فرانسه، آمریکا به شهروندان خود در اروپا، در مورد حضور در جشن‌‌ها و بازارچه‌هایی که در فضای باز برگزار می‌شود، هشدار داده بود.

XS
SM
MD
LG