لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۵

واکنش ترامپ پس از اطلاع از گزارش نهادهای اطلاعاتی؛ به دستکاری در انتخابات باور ندارم


دونالد ترامپ
دونالد ترامپ

دونالد ترامپ، رییس جمهوری منتخب آمریکا روز جمعه پس از پایان نشست با مسئولان بلندپایه اطلاعاتی این کشور گفته است، حملات سایبری بر نتایج انتخابات تاثیری نداشته است.

این در حالی است که همزمان گزارش منتشر شده نهادهای اطلاعاتی آمریکا تاکید کرده است که ولادیمیر پوتین هدایت حملات سایبری برای تضعیف نهاد دمکراتیک انتخابات در این کشور و بی‌اعتبار کردن هیلاری کلینتون را برعهده داشته است.

به گزارش آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ در بیانه‌ای تصریح کرده است، «روسیه، چین، دیگر کشور‌ها، گروه‌ها و افراد دیگر» به طور پیوسته تلاش کرده‌اند تا نهاد‌ها و سازمان‌های آمریکا از جمله کمیته حزب دمکرات را هک کنند.

آسوشیتدپرس می‌گوید، دونالد ترامپ در این بیانیه اشاره‌ای دخالت احتمالی روسیه در انتخابات اخیر آمریکا نکرده اما تاکید کرده است، «هیچ گونه دستکاری به هرنحوی در ماشین‌های انتخابات روی نداده است.»

آقای ترامپ همچنین ضمن «سازنده» خواندن نشست خود با مسئولان نهادهای اطلاعاتی آمریکا تصریح کرده است، به محض آغاز دوران ریاست جمهوری خود یک تیم را مسئول برنامه‌ ریزی برای مقابله با حمله‌های اینترنتی خواهد کرد.

آقای ترامپ پیشتر در روز جمعه گفته است، دمکرات ها موضوع حمله سایبری روسیه را بزرگ می کنند چرا که شکست سختی در انتخابات خوردند.

گزارش نهادهای اطلاعاتی

همزمان روز جمعه یک نسخه غیر محرمانه از گزارش اطلاعاتی محرمانه نهادهای اطلاعاتی آمریکا به صورت عمومی منتشر شد که در آن آمده است، ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، هدایت کارزار حملات سایبری را برای تضعیف روند انتخابات دمکرات آمریکا و همچنین بدنام کردن هیلاری کلینتون، نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری،با هدف کمک به دونالد ترامپ برعهده داشته است.

به گزارش رویترز، این گزارش تصریح کرده است: ارزیابی ما این است که پوتین و حکومت روسیه تمایل روشنی به دونالد ترامپ، رییس جمهور منتخب پیدا کردند.

نهادهای اطلاعاتی آمریکا تاکید کرده‌اند، «ما همچنین این ارزیابی را داریم که پوتین و حکومت روسیه اشتیاق داشته‌اند که هر زمان که امکان داشته با بی‌اعتبار کردن و ارائه تصویری نامطلوب از هیلاری کلینتون در عرصه عمومی به هنگام مقایسه با او (ترامپ)، به شانس احتمالی دونالد ترامپ، رییس جمهور منتخب، کمک کنند.»

در همین زمینه، یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا به شبکه «ان بی‌سی نیوز» گفته است، این گزارش محرمانه روز پنجشنبه در اختیار رییس جمهوری منتخب آمریکا قرار گرفته است.

به گفته است این مقام ارشد اطلاعاتی، در این گزارش تصریح شده که روسیه حملات سایبری برای هک نهادهایی مانند کمیته ملی حزب دمکرات، کاخ سفید، وزارت امور خارجه آمریکا، رییس دفتر رییس جمهوری و سایر نهاد انجام که همه آنها موفقیت آمیز نبوده‌اند.

با این حال، این گزارش اطلاعاتی تاکید کرده است که مقام‌های روسیه به هنگام پیروزی دونالد ترامپ، جشن گرفته‌اند.

گزارش ها حاکی است که این گزارش را پلیس فدارل آمریکا، (اف بی ای)، سازمان اطلاعات مرکزی، (سی آی ای)،و سازمان امنیت ملی، (ان اس ‌ای) تهیه کرده اند.

این در حالی است که مقام‌های ارشد اطلاعاتی آمریکا روز پنجشنبه در کمیته نیروهای مسلح سنا اعلام کرده بودند که «حملات سایبری» روسیه، «تهدیدی بزرگ» برای ایالات متحده است.

XS
SM
MD
LG