لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۰

کاخ سفید تیراندازی به دو هندی در میکده ای در کانزاس را محکوم کرد


 همسر آلوک ماداسانی و دو خواهر ایان گریلوت در مراسم یابود این حمله در اولات کانزاس
همسر آلوک ماداسانی و دو خواهر ایان گریلوت در مراسم یابود این حمله در اولات کانزاس

یک سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه تیراندازی به دو هندی در یک میکده در شهر اولات درایالت کانزاس را محکوم کرده و گفته است، به نظر می رسد این اقدام انگیزه‌ای زاییده نفرت نژادی داشته است.

آدم پورینتون، مرد سفید پوست۵۱ ساله، روز چهارشنبه هفته گذشته در یک میکده در شهر اولات واقع در کانزاس دو هندی را هدف گلوله هدف قرار داد. در این واقعه یک شهروند دیگر آمریکایی نیز زخمی شده‌است.

سارا ساندرز، یک سخنگوی کاخ سفید روز جمعه گفته است، با توجه به این که برخی از زوایای این حادثه در حال روشن شدن است به نظر می رسد این اقدامی با انگیزه تنفر نژادی بوده است.

این سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفته است: من می خواهم باردیگر بر این سخنان (دونالد ترامپ) رییس جمهوری تاکید کنم که این گونه حملات و هر حمله‌ای با انگیزه‌های نژادی یا مذهبی در شدیدترین لحن محکوم است. چنین اقداماتی در کشور ما جایی ندارند.

سارا ساندرز اضافه کرده است:جای تعجب نخواهد بود که رییس جمهوری در سخنرانی خود برای نشست مشترک کنگره نیز به این موضوع اشاره کند.

وی همچنین گفته است رییس جمهوری با خانواده قربانی این حمله ابراز همدردی می کند و امیدوار است که مجروحان نیز به زودی سلامت خود را باز یابند.

در این تیراندازی سرینیواس کوچیبوتلا، مهندس کامپیوتر هندی تبار کشته شد. دوست او آلوک ماداسانی ، یک هندی تبار دیگر به همراه یک کارگر آمریکایی در این تیراندازی زخمی شدند.

ایان گریلوت، یک کارگر ساختمانی ۲۴ ساله که سعی کرد جلوی تیراندازی را بگیرد از ناحیه سینه و دست زخمی شد.

گزارش‌های تازه از تماس تلفنی یک کارگر میکده‌ای در ایالت میزوری نشان می دهد که فرد مظنون پس از تیراندازی به شهر دیگری رفته تعریف کرده که «دو ایرانی» را کشته است.

یک کارگر میکده‌ای در ایالت میزوری در ۱۲۰مایلی محل تیراندازی بامداد روز پنجشنبه با پلیس تماس گرفته و گفته بود که فرد مظنون برای او تعریف کرده که دو ایرانی را کشته اما او را قسم داده که به پلیس خبر ندهد.

به گزارش آسوشیتدپرس، پلیس لحظاتی پس از این تماس آدم پورینتون را بازداشت کرده است.

گزارش ها حاکی است که این تیراندازی و قتل در حومه شهر کانزاس در رسانه‌های چاپ هند پوشش فراوانی پیدا کرده و برخی از مردم در شبکه‌های اجتماعی به آن واکنش نشان داده اند.

XS
SM
MD
LG