لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۸

انتقاد از سکوت حسن روحانی و صادق لاریجانی در قبال بازداشت‌های اخیر


محمود صادقی نوشته که پیگیری‌های وی به منظور شناسایی مرجع صدور بازداشت مدیران تلگرامی تاکنون بی‌نتیجه مانده است.
محمود صادقی نوشته که پیگیری‌های وی به منظور شناسایی مرجع صدور بازداشت مدیران تلگرامی تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

محمود صادقی٬ نماینده مجلس، از حسن روحانی و صادق لاریجانی، روسای‌ قوای مجریه و قضاییه به خاطر «سکوت»٬ «بی‌تفاوتی» و «پاسخگو نبودن» مقابل «تعدی به حقوق شهروندان» انتقاد کرد.

آقای صادقی روز پنجشنبه ۲۶ اسفند و پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر بازداشت گروهی از مدیران کانال‌های تلگرامی اصلاح‌طلبان٬ از روسای مجریه و قضائیه خواسته است که در این مورد پاسخگو باشند.

این نماینده مجلس از روسای این قوا پرسیده است که چرا «در برابر تعدی به حقوق شهروندان» ایران «بی‌تفاوت» بوده و «سکوت» اختیار کرده‌اند؟

صادقی همچنین نوشته که پیگیری‌های وی از روز گذشته به منظور شناسایی مرجع صدور بازداشت این مدیران تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

آن‌طور که این نماینده مجلس نوشته، هیچ مقام و مسوولی در این خصوص به وی پاسخی نداده‌ است.

مصطفی تاج‌زاده٬ فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز در واکنش به این بازداشت‌ها توییت کرده که «از اصول مهندسی انتخابات به خدمت گرفتن رادیو‌ و تلویزیون و سرکوب رسانه‌های رقیب است».

طی روزهای گذشته گزارش‌هایی درباره بازداشت ۱۲ مدیرمسئول کانال‌های تلگرامی اصلاح‌طلب یا حامی دولت از جمله علی احمدنیا، مدیر کانال تلگرامی اصلاحات‌نیوز منتشر شده، که هنوز هیچ مرجعی مسئولیت بازداشت آنها را نپذیرفته است.

با این حال، علی مطهری٬ نایب رییس مجلس ایران، عامل «بازداشت ۱۲ نفر از مدیران مسئول کانال‌های تلگرامی اصلاح‌طلب یا حامی دولت» را یک «نهاد اطلاعاتی نظامی» معرفی کرده است.

مطهری گفته است که نام مرجع بازداشت این افراد باید مشخص شود و «اگر وزیر اطلاعات پاسخ قانع‌ کننده ندهد سؤال از وزیر و در صورت لزوم استیضاح او را پیگیری می‌کنیم».

حامد زرگر، وکیل سابق مراد ثقفی نیز از موکل سابق خود به عنوان یکی از افراد بازداشت شده در ۴۸ ساعت اخیر سخن به میان آورده است.

زرگر افزوده که درباره علت بازداشت این روزنامه‌نگار توضیحی به خانواده او داده نشده و تنها آقای ثقفی روز پنج‌شنبه با خانواده خود تماس گرفته و تاکید کرده که در بازداشت به‌سر می‌برد.

ثقفی علاوه بر سردبیری گفت‌و‌گو، مدیر نشر شیرازه و مدیر سازمان غیر دولتی «در شهر» نیز است. وی همچنین برادرزاده خدیجه ثقفی٬ همسر آیت‌الله روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی است.

او روز ۱۹ اسفند در نشستی با عنوان «شورای شهر مردم؛ امکانات و محدودیت‌ها» به انتقاد از «فساد گسترده» در شهرداری تهران پرداخته بود.

XS
SM
MD
LG