لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۳۳

 ترامپ: زمان پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه فرا رسیده است


دونالد ترامپ
دونالد ترامپ

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا،روز چهارشنبه در کنفرانس خبری با ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانیتک شمالی، ناتو،گفته است، زمان پایان دادن به جنگ داخلی خونین در سوریه و شکست تروریست‌ها فرا رسیده است.

به گزارش «فاکس نیوز»، رییس جمهوری آمریکا همچنین خواستار همکاری ناتو برای پایان دادن به فاجعه در سوریه شده است.

آقای ترامپ گفته است: کشتار بی‌رحمانه غیرنظامیان از جمله کشتار وحشیانه کودکان و نوزادان درمانده با سلاح شیمیایی می بایست با قاطعیت توسط هرکشوری که برای جان انسان‌ها ارزش قائل است،محکوم شود.

رییس جمهوری آمریکا تصریح کرده است: زمان آن فرا رسیده که به این جنگ خونین داخلی پایان داد، تروریست‌ها را شکست داد و به آواره گان اجازه داد به خانه و کاشانه خود بازگردند.

دونالد ترامپ در ادامه از حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی سوریه در واکنش به استفاده از سلاح شیمیایی دفاع کرد.

سه شنبه هفته گذشته در حمله شیمیایی به خان شیخون در استان ادلب سوریه دهها نفر کشته شدند. امریکا در واکنش به این حمله پایگاه هوایی «شعیرات» را با دهها موشک هدف قرار داد.

در جنگ داخلی سوریه طی شش سال گذشته صدها هزار نفر کشته و میلیون ها نفر آواره شده اند.

روابط با روسیه

دونالد ترامپ در بخش دیگری از این کنفرانس خبری به روابط روسیه و آمریکا اشاره کرد و گفت: احتمالا روابط واشینگتن و مسکو در پایین‌ترین سطح ممکن است.

رییس جمهوری آمریکا با این حال ابراز امیدواری کرده است که روابط دو کشور بهبود یابد.

آقای ترامپ همچنین روز چهارشنبه از رای ممتنع چین به قطعنامه محکومیت حمله شیمیایی در سوریه تمجید کرد.

پیش‌نویس این قطعنامه که از سوی کشورهای غربی ارائه شده بود ۱۰ رای موافق داشت اما روسیه آن را وتو کرد. چین و بولیوی به این قطعنامه رای ممتنع دادند.

در همین زمینه، ولادیمیر پوتین، نیز گفته است که اعتماد بین روسیه و ایالات متحده در زمینه‌های همکاری و سطوح نظامی در دوره دونالد ترامپ نه تنها بهبودی نداشته، که بسیار تنزل پیدا کرده است.

XS
SM
MD
LG