لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۱

نیکی هیلی: آمریکا اقدامات بشار اسد را به‌دقت زیر نظر دارد


نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، می‌گوید که کشورش آماده همکاری با روسیه برای فرونشاندن آتش جنگ در سوریه است.
نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، می‌گوید که کشورش آماده همکاری با روسیه برای فرونشاندن آتش جنگ در سوریه است.

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد به حکومت سوریه هشدار داد که اگر بار دیگر از سلاح شیمیایی استفاده کند، ایالات متحده این بار نیز چنین اقدامی را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیکی هیلی روز چهارشنبه ۲۳ فروردین در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: «ما این خطاها را نادیده نمی‌‌گیریم، بلکه با دقت اقدامات حکومت [سوریه] را زیر نظر داریم».

خانم هیلی همچنین به روسیه هشدار داد که با ادامه حمایت از بشار اسد خود را منزوی می‌سازد. وی گفته است: «هر زمان که هواپیماهای ارتش اسد بمب‌های بشکه‌ای بر سر غیرنظامیان می‌ریزند و هر زمان که اسد سعی می‌کند گروه دیگری را با گرسنگی دادن از بین ببرد، روسیه خود را منزوی‌تر می‌کند».

ساعاتی پیش از این سخنرانی، رییس‌جمهوری روسیه عنوان کرده بود که روابط مسکو و واشینگتن از زمان روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ در آمریکا نه تنها بهبود نیافته بلکه بدتر شده است. دو کشور به‌ویژه در رابطه با حمله شیمیایی اخیر در سوریه انتقادات شدیدی را علیه یکدیگر مطرح کرده‌اند.

آمریکا که حکومت بشار اسد را مسئول این رخداد می‌داند، پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص را هدف موشک‌های خود قرار داده است، جایی که گفته می‌شود نیروهای بشار اسد از آن برای حمله شیمیایی اخیر استفاده کرده‌اند. روسیه اما این اقدام آمریکا را «غیرقانونی» می‌داند.

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد از روسیه خواسته که از پشتیبانی بشار اسد دست بردارد و به تحقق صلح در سوریه یاری برساند. نیکی هیلی سپس اطمینان داد که آمریکا آماده همکاری با روسیه برای فرونشاندن آتش جنگ در سوریه است.

به نوشته آسوشیتدپرس، نیکی هیلی در ادامه سخنان روز چهارشنبه خود همچنین خواستار اقدام شورای امنیت علیه ایران به عنوان حامی بشار اسد شده است.

وی اظهار داشت: «ایران به شعله‌های جنگ در سوریه می‌دمد، اما این می‌تواند دامن خودش را هم بگیرد».

حسن روحانی به تازگی در گفت‌وگویی تلفنی با بشار اسد به او اطمینان داده که جمهوری اسلامی همچنان کنار وی می‌ایستد.

XS
SM
MD
LG