لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۸

ملاقات با مهدی محمودیان


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به یک چهاردیواری است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی- عقیدتی» خوانده می‌شوند.

عضو حزب اتحاد ملت ایران است و مدافع حقوق بشر٬ بیشتر سال‌های زندگی‌اش را صرف دفاع از حقوق انسان‌ها کرده است٬ دفاع از افرادی که مورد ظلم واقع شده‌اند و صدایی نداشته‌اند.

بازداشت‌های مکرر و پرشمار هم این مدافع حقوق بشر را از راهی که برگزیده پشیمان نکرده است. او هر بار پس از آزادی‌اش مصمم‌تر از گذشته به گفتن و نوشتن از حقوق انسان‌ها ادامه داده و نه فقط در گفتار که در عمل هم پای اعتقاداتش ایستاده است.

او کسی نیست جز مهدی محمودیان که یک ماه پیش در یک سلول کوچک انفرادی در زندان اوین ۴۳ ساله شد.

فهرست فعالیت‌های حقوق بشری مهدی محمودیان مثنوی هفتاد من است و در دقایق کوتاه این برنامه نمی‌گنجد. از کمک به زندانیان سیاسی و حمایت از خانواده‌های زندانیان تا تلاش برای گرفتن رضایت در پرونده‌های قتل، تا شاید متهمی را از طناب دار نجات دهد. از کمک به بی‌بضاعتان تا دفاع از بنیادی‌ترین حق شهروندان کشورش٬ حق حیات آنان.

آخرین بازداشت مهدی محمودیان که هنوز هم ادامه دارد ۲۳ مرداد امسال انجام شد٬ زمانی که در دفتر انجمن ترویج حقوق شهروندی در تهران با چند وکیل دادگستری در جلسه‌ای بودند تا تصمیم بگیرند که از مسئولین دولتی در رابطه با نحوه مدیریت همه‌گیری کرونا و قصورشان در واردات واکسن طرح شکایت کنند. قصوری که نتیجه‌اش جان‌باختن هزاران بیمار بود و مهدی محمودیان حق حیات را حق تک‌تک این جان‌های ازدست‌رفته می‌داند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:42 0:00
لینک مستقیم

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشار آن است و امکان دارد وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، هم اکنون​ با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG