لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۸

داور مسابقه کتک خورد


کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تیم صنایع را از کلیه دیدارهای خانگی محروم کرد
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تیم صنایع را از کلیه دیدارهای خانگی محروم کرد

داور یکی از مسابقه های حساس دسته اول ایران، در حضور حراست تربیت بدنی اراک، مورد ضرب وشتم تماشاگران و مسوولان قرار گرفت و سپس به کلانتری برده شد.


خبر گزاری ایسنا گزارش می دهد که به گفته مسعود عنایت، رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال، در جریان مسابقه تیم های صنایع اراک و تربیت یزد، فرشید افشار، داور مسابقه، کوچک ترین نقشی در این نا آرامی ها وخشونت ها نداشته است.


کمیته داوران خواستار رسیدگی و برخورد شدید با عاملان « این اتفاقات غيرقابل تصور و بی ‌شرمانه »‌ است.


به گفته عنایت، بعد از اعلام پنالتی به زیان تیم صنایع از سوی داور، جنجال آ غاز شد و به دنبال خطای عمد یکی از بازیکنا ن تیم تربیت و پیش از اعلام تصمیم داور مبنی بر اخراج او، رشیدی، مربی تیم صنایع به زمین آمد و باعث گسترش اعتراض در میان بازیکنان و مربیان صنایع می شود ، تا آ ن جا که داور مورد ضرب و شتم قرار می گیرد.


عنایت می افزاید متاسفانه عدم توجه كافی مسوولان حراست و انتظامات ورزشگاه باعث شد كه پس از پايان بازی نيز درگيری زيادی در ورزشگاه ايجاد شود .


تماشاگران و حتی مسوولان تيم صنايع ارا ک با فحاشی و زدن داور همچنان اعتراض خود را ادامه د ا د ند .


داور پس از پايان بازی بدون هيچ گونه امنيتی به رختكنی رفت و در جريان ورود به رختكنی نيز بارها مورد فحاشی و اعتراض قرار گرفت .


در درون رختكن نيز برخی از هواداران با شديدترين الفاظ آشوب به پا كردند و با لگدزدن به در رختكن ی داوران، شرايط نا امنی را ايجاد كردند.


دستگیری داور به اتهام ایجا د آشوب


ایسنا از قول مسعود عنایت گزارش می دهد که فرشید افشار به شهادت نماینده فدراسیون و ناظر داوری، خود سوگند خورده که هیچ واکنشی دال بر توهین به تماشاگران و یا مسوولان و بازیکنان تیم صنایع نداشته است.


وی می افزاید مدتی پس از پايان بازی مديرعامل باشگاه صنايع اراک با حضور در رختكنی اعلام می ‌كند كه به دليل آنچه كه او آن را توهين «افشار» به مردم اراک خوانده است، وی را به كلانتری می ‌برد و مدعی می ‌شود كه بايد در مقابل اتفاقات افتاده پاسخگو باشد.


نخستین واکنش انضباطی


کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در نخستین واکنش به این رویداد، تیم صنایع را از کلیه دیدارهای خانگی محروم کرد و رشیدی، مربی تیم صنایع تا اطلاع بعدی از مربیگری فوتبال محروم شد .


عبد الرحمان شاه حسینی، رییس کمیته انضباطی، گفت که این حکم مقدماتی است و به کلیه تخلف ها و عاملان آن رسیدگی خواهد شد.
XS
SM
MD
LG