لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۱

شلیک به معترضان در سیستان و بلوچستان


شلیک به معترضان در سیستان و بلوچستان
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:58 0:00

روز جمعه و در شرایطی که تیم ملی فوتبال ایران مقابل ولز به پیروزی رسیده بود و حامیان حاکمیت، به ویژه نیروهای گارد ویژه در خیابان‌ها مشغول شادی و پایکوبی بودند، سمت دیگری از ایران، در هشتمین هفته پس از #جمعه_خونین_زاهدان نیروهای حکومتی به سوی معترضان در استان سیستان و بلوچستان تیراندازی کردند و جو سنگین سرکوب نیز بر کردستان ایران، همچنان حاکم بود. شهریار صیامی گزارش می‌دهد

روز جمعه و در شرایطی که تیم ملی فوتبال ایران مقابل ولز به پیروزی رسیده بود و حامیان حاکمیت، به ویژه نیروهای گارد ویژه در خیابانها مشغول شادی و پایکوبی بودند، سمت دیگری از ایران، نیروهای امنیتی به سوی معترضان در استان سیستان و بلوچستان تیراندازی کردند و جو سنگین سرکوب نیز بر کردستان ایران، همچنان حاکم بود.
زاهدان روز جمعه در هشتمین هفته پس از «جمعه خونین» این شهر، بار دیگر صحنه تظاهرات ضدحکومتی به ویژه در مخالفت با رهبر جمهوری اسلامی بود.
هزاران نفر از مردم معترض در خیابان های این شهر فریاد مرگ بر دیکتاتور سر دادند. در همین روز مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، نیز در سخنرانی هفتگی خود با انتقاد تند از رهبران حکومت گفت که: سیاست جمهوری اسلامی به بن بست رسیده. گزارش ها همچنین حاکی ست که همزمان با زاهدان، معترضان در دیگر شهرهای سیستان وبلوچستان از جمله خاش و سراوان نیز در خیابان ها دست به تجمع زدند. بر اساس برخی ویدئوهای منتشر شده از سوی فعالان بلوچ و کاربران شبکه های اجتماعی، نیروهای نظامی و امنیتی، به مردم معترض در این شهرها تیراندازی کردند.
دو هفته پیش، عفو بین الملل گزارش داد که نیروهای امنیتی در سیستان و بلوچستان، با قصد کشتن معترضان، از گلوله جنگی استفاده می کنند. شهریار صیامی گزارش می دهد

XS
SM
MD
LG