لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۳

جهان شگفت‌انگیز درون دستگاه گوارش و ساکنان زنده آن


جهان شگفت‌انگیز درون دستگاه گوارش و ساکنان زنده آن
please wait

No media source currently available

0:00 0:24:00 0:00
لینک مستقیم

چیستا در قسمت اول خود به دنیای شگفت‌انگیز ساکنان درون دستگاه گوارش انسان و پژوهش‌های تازه برای برخی از بیماری‌ها با استفاده از ویرایش ژنتیکی بر روی این ساکنان پرداخته است. چیستا که نام خود را از ایزدبانوی موکل بر آگاهی و دانش و خردمندی در ایران باستان وام گرفته است، هر هفته سعی می‌کند داستانی از دنیای علم و فناوری و آینده‌نگری را برای شما روایت کند. شما می‌توانید پیشنهادهای خود و سوژه‌هایی که دوست دارید در این پادکست مورد بررسی قرار گیرند را برای ما به آدرس: fardapodcasts@rferl.org بفرستید و اگر از شنیدنش لذت می‌برید آن را با دوستانتان هم به اشتراک بگذارید. تهیه کننده و اجرا:‌ پوریا ناظمی، در زیر قسمت خاکستری با کلیک کردن بیشتر بخوانید، مطالب بیشتری در مورد موضوع این قسمت خواهید یافت:

اگر به موضوع و داستان این هفته علاقه‌مند هستید و مایلید اطلاعات بیشتری به دست بیاورید می‌توانید به مصاحبه جنیفر دودنا با مجله ویرد مراجعه کنید. همین‌طور نوشته من را در این‌‌باره با عنوان «جهان زنده ساکنان دستگاه گوارش» مطالعه کنید.

اگر به داستان کریسپر کس – 9 علاقه دارید می‌توانید این نوشته رادیو فردا در این‌باره را بخوانید یا این نوشته من درباره برندگان جایزه نوبل شیمی ۲۰۲۰ را مطالعه کنید.

همین‌طور کتاب A Crack in Creation نوشته جنیفر دودنا به توضیح دنیای کریسپر و داستان کشف او می‌پردازد و Code Breaker نوشته والتر ایزاکسون، که زندگی‌نامه جنیفر دودنا است برای علاقه‌مندان به داستان کریسپر و جنیفر دودنا می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

در نت‌فلیکس مستند Unnatural Selection نیز به داستان کشف و کاربردهای کریسپر اختصاص دارد.

XS
SM
MD
LG