لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۲۵

کروبی: با پافشاری بر انتخابات آزاد جنبش را به پيش ببريم


مهدی کروبی، دبيرکل حزب اعتماد ملی، روز سه شنبه در ديدار با شماری از دانشجويان دانشکده خبر گفت: همه ما بايد با هم و در کنار هم با محوريت و پافشاری بر انتخابات آزاد و اجرای بی چون و چرای قانون اساسی، جنبش را به پيش ببريم.

به گزارش سحام نيوز، وبسايت حزب اعتماد ملی، آقای کروبی گفت: خودمحوری و قانون گريزی، کشور را به مرحله خطرناکی سوق داده و ما امروز شاهد آن هستيم که عده ای همه محافل را در اختيار دارند و از آن استفاده ابزاری می کنند.

وی همچنين با توصيه به حرکت قانون مدار جنبش گفت حرکت بايد مبتنی بر اجرای قانون اساسی باشد اما نه بدين معنا که قانون اساسی کامل و وحی منزل است.

براساس این گزارش، دانشجويان يادشده خواهان حضور پررنگ تر جنبش در صحنه شده اند، که آقای کروبی گفت به نظر می رسد مردم به دليل اعمال خشونت ها، محتاط تر شده اند اما فکر و ذهن مردم عوض نشده و آنچه او «بدرفتاری ها، سرکوبها، شکنجه ها و تجاوزها از سوی افراطيون» خوانده، محال است از ذهن مردم پاک شود.

اين کانديد معترض به نتايج انتخابات رياست جمهوری خردادماه سال پيش در ادامه گفت جنبش دچار ريزش نشده و رويش کيفی داشته و از همين رو برخوردها بر مردم هم شدت داشته و هم ادامه دارد.

رييس مجلس ششم شورای اسلامی به حرکت های آينده جنبش اعتراضی اشاره کرده و گفت: جنبش نبايد دچار احساسات و امور ساختارشکنانه شود و ما زنده به ادامه حرکت هستيم.

مهدی کروبی افزود: می دانيم هزينه دادن در راه مردم سالاری امری بديهی است چرا که منافع برخی را متزلزل می کند لذا بايد ضمن حرکت رو به جلو به آسيب شناسی درونی خود نيز بپردازيم تا در صورت کسب پيروزی آنرا قدر دانسته و به سادگی از دستش ندهيم.

پيگيری حقوق بازداشت شدگان و شکنجه شدگان حوادث پس از انتخابات رياست جمهوری خردادماه سال ۸۸ توسط مهدی کروبی باعث شد تا گروه های نزدیک به دولت محمود احمدی نژاد خواستار بازداشت وی شوند.

مهدی کروبی در آخرين ديدار خود با ميرحسين موسوی، ديگر رهبر معترضان ايران با اشاره به پرونده بازداشت شدگان، به وقايع بازداشتگاه کهريزک اشاره کرد و به «هزاران تهديد و ترغيب و دروغ» که متوجه شخص وی شده بود اشاره کرد و افزود: «در آخر هم با آن همه هياهويی که به راه انداخته بودند،‌ خودشان گزارشی ارائه دادند که چه وقايعی در کهريزک رخ داده است. ۳ نفر بخت‌برگشته را که دو نفرشان از نيروهای انتظامی و يکی ديگر از آن‌ها به قول خودشان از اراذل و اوباش بوده را محکوم کردند و پرونده را مسکوت نمودند. حتی به گزارش مجلس هم توجهی نشد.»

مهدی کروبی همچنين در درخواستی مشترک با ميرحسين موسوی، خواستار راهپيمايی در روز ۲۲ خرداد و سالگرد برگزاری انتخابات رياست جمهوری سال پيش در ايران، شده است.
XS
SM
MD
LG