لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۰

آیا علی کریمی به تیم ملی باز می‌گردد؟


علی کریمی در دیداری در بهار سال ۸۷ در مقابل کویت
علی کریمی در دیداری در بهار سال ۸۷ در مقابل کویت
افشین قطبی درها را برای بازگشت علی کریمی به تیم ملی گشوده است. جادوگر فوتبال تهران می‌تواند در آستانه بازگشت به تیم ملی فوتبال ایران باشد.

سایت انگلیسی گل در گزارشی با عنوان «علی کریمی باز می‌گردد؟» در مورد امکان حضور ایران در جام جهانی ۲۰۱۰ می‌نویسد که افشین قطبی، سرمربی تازه تیم ملی در نخستین نشست رسانه‌ای خود در تهران درهای تیم ملی را برای کریمی بازکرد، دستیارانش را برای سه مسابقه باقی مانده در راه جام جهانی نام برد و در مورد نیازهایش برای راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۰ صحبت کرد.

قطبی ۴۵ ساله در حالی هفته پیش هنگامی سرمربی تیم ملی شد که محمد مایلی‌کهن پس از فقط دو هفته داشتن عنوان سرمربی تیم ملی به جای علی دایی، از مسئولیتش کناره‌گیری کرد.

دایی در آخرین مسابقه‌ای که مسئولیت تیم ملی را بر عهده داشت، همچنان از فراخوانی علی کریمی خودداری کرد و در خانه دو بر یک مغلوب عربستان سعودی شد.

اما قطبی، که در دوران سرمربیگری تیم پرسپولیس علی کریمی را به ایران بازگرداند، به نظر می‌آید مرد سال ۲۰۰۴ آسیا را به جمع بازیکنان انتخابی تیم ملی فرا خواند.

قطبی در نشست رسانه‌ای خود گفت: «علی کریمی یکی از بهترین بازیکنان جهان است. من یکی از تحسین‌کنندگان او هستم، اما وظیفه من به عنوان سرمربی وادارم می‌کند از بازیکنان کاملاً آماده‌ای دعوت کنم که بتوانند به تیم کمک کنند. کریمی به تازگی بسیار خوب بازی کرده است و به طور قطع در روزهای آینده بهتر بازی خواهد کرد. یک کریمی آماده کمک بزرگی برای ما خواهد بود.»

ایران سه مسابقه انتخابی دیگر باقی دارد؛ در خانه با امارات و در خارج از خانه با دو کره شمالی و جنوبی.

همان طور که قطبی به خوبی می‌داند، با تنها ۶ امتیاز از ۵ بازی، دیگر جای لغزش دیگری برای تیم ملی نیست.

او گفت: «ما در مورد دو کره آنقدر صحبت داشته‌ایم که به کلی سه امتیاز حیاتی بازی با امارات را فراموش کرده‌ایم. تنها دلیل نتایج بد آنان فشار روحی بوده است. آنان یک تیم ملی خوب و یک لیگ کاملاً حرفه‌ای دارند و تیم ملی امارات در برابر ایران بهترین بازی خود را انجام خواهد داد.»

قطبی، یکی از کمک مربیان پیشین تیم ملی کره جنوبی، دستیارانش را هم معرفی کرد. او گفت: «دستیار اول من پیت بوتر هلندی است. از سال ۱۹۹۳ او را می‌شناسم و ما جام جهانی ۱۹۹۴ را با هم در آمریکا تماشا کردیم. او تجریه مربیگری در تیم آژاکس آمستردام و پ اس ف ایندهوفن و همچنین تیم ملی هلند در قهرمانی ۱۹۸۸ اروپا را دارد. آخرین کار او در تیم اف سی اوترخت بوده است.»

قطبی بر پیشینیان خود نیز ارج گذاشت. او گفت: «علی دایی برای تیم ملی تلاش بسیار زیادی داشت. او بهترین گلزن جهان در سطح تیم ملی است و هر هنگام که گل می‌زد، باعث می‌شد به ایرانی بودنم افتخار کنم.»
او افزود: «او بازیکنان تازه پر تعدادی برای فوتبال ایران ساخت و ما نباید از این واقعیات غافل شویم. از این رو می‌خواهم از ته دل از او سپاسگزاری کنم و به طور قطع برای کمک و مشورت با او تماس خواهم گرفت.»

قطبی در مورد محمد مایلی‌کهن هم گفت: «به مانند دایی، مایلی‌کهن نیز یک استوره در فوتبال ایران است که کارهای بزرگی برای فوتبال کرده است. از او هم تشکر می‌کنم و از راهنمایی‌های او نیز استفاده خواهم کرد.»
XS
SM
MD
LG