لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۱

رئیس مجلس کمیته‌ای را مسئول پیگیری هتک حرمت به نماینده شیراز کرد


در پی حمله یکی از نمایندگان حامی دولت به نماینده اصلاح‌طلب شیراز، محمدرضا تابش دبیرکل فراکسیون اقلیت مجلس پس از دیدار با علی لاریجانی، اعلام کرد که رئیس مجلس کمیته‌ای را مسئول پیگیری هتک حرمت به نماینده شیراز کرده است.

رسانه‌ها در ايران گزارش دادند که روز چهارشنبه نصرالله کوهی نماينده سروستان و از حامیان دولت، در جريان جر و بحث، به صورت احمد رضا دستغیب (فرزند فخرالدين) نماینده شیراز، سيلی زده است.

شيراز دو نماينده با نام‌های مشابه احمدرضا دستغيب در مجلس دارد که برای تمايز از نام پدر آنها استفاده می‌شود و نماینده‌ای که مورد حمله نماینده حامی دولت قرار گرفته در فراکسیون اقلیت مجلس عضویت دارد.

آقای دستغیب خود با انتشار بیانیه‌ای با بیان اینکه نمايندگان مجلس «امنيت جانی» ندارند تصریح کرده بود که تا زمان رسيدگی هيئت رئيسه مجلس به مسئله «توهين» يک نماينده حامی دولت دهم به وی، در جلسات رسمی مجلس شرکت نخواهد کرد.

وی همچنین اقدام این نماینده حامی دولت را مغاير با حقوق و ادامه وظايف قانونی نمايندگی خود ارزیابی کرده و حق قانونی خود برای طرح شکايت در مجامع قضايی محفوظ دانسته بود.

اکنون پارلمان نیوز، سایت اطلاع‌رسانی فراکسیون اقلیت مجلس می‌نویسد که در دیدار محمدرضا تابش با علی لاریجانی، رئیس مجلس از این واقعه ابراز تأسف و آن را محکوم کرده است و همچنین کمیته به سرپرستی یکی از هیئت رئیسه مجلس مأمور پیگیری این موضوع شده است.

به گزارش پارلمان‌نیوز آقای تابش در این دیدار با اشاره به تخریب و به آتش کشیده شدن دفاتر نمایندگان اصلاح‌طلب در حوزه‌های انتخابیه افزوده است که اگر هیئت رئیسه مجلس نسبت به این رفتارهای غیرقانونی واکنشی به موقع نشان می‌داد و مسئولان امنیتی و انتظامی مسببان این حوادث را مجازات می‌کردند، کسی در خانه ملت شاهد هتک حرمت وکلای مردم نبود».

دبیرکل فراکسیون اقلیت مجلس همچنین به آقای لاریجانی خاطر نشان کرده است که «در این مجلس با این فضای بعضاً خیابانی نمی‌توان آزادانه ادامه فعالیت داشت و این فضای كاری نمایندگان اقلیت را كه به رغم مشكلات و مسایل بسیار جامعه به واسطه سوء‌استفاده دشمنان سكوت كرده و درتنگنا هستند را با محدودیت بیشتری در ایفای وظایف نمایندگی روبه‌رو می‌كند».

احمدرضا دستغيب در جریان حمله طرفداران دولت به مسجد قبا (آتشی‌ها) و دفتر آيت‌الله علی‌محمد دستغيب، عضو مجلس خبرگان رهبری، در شيراز در روز عاشورای سال گذشته با صدور بيانيه‌ای از اين اقدام انتقاد کرده بود.

آقای دستغيب در بيانيه خود حمله‌کنندگان به مسجد قبا را «يزيديان زمان» خوانده بود و همين امر باعث خشم گروه‌های تندرو طرفدار دولت شد.

در این میان آیت‌الله علی‌محمد دستغیب نیز در نامه‌ای به نماینده اصلاح‌طلب شیراز بار دیگر تأکید کرده است که خواست همه دلسوزان کشور از مسئولان، بازگشت به قرآن و سنت و قانون اساسی است.

آیت‌الله دستغیب به نماینده شیراز گفته است که «از خبر سيلی زدن فردی از نمايندگان مجلس شورای اسلامی به شما به خاطر دفاع از حق و قانون اساسی، که بر اساس قرآن و سنت تدوين شده است، با خبر شدم و به شما به جهت استقامت در راه حق تبريک می‌گويم».

وی ادامه داده است که «به آنهايی که از حريم مجلس، که در رأس امور است، اين گونه بی‌تفاوت می‌گذرند و دين و دنيای مردم را فدای آسايش خويش می‌نمايند؛ هشدار می‌دهم که از روزی بترسند که انگشت حسرت به دهان گيرند».
XS
SM
MD
LG