لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۸

خبرگزاری فرانسه آزادی خبرنگار خود در ایران را تأیید کرد


فرهاد پولادی، خبرنگار خبرگزاری فرانسه در ایران
فرهاد پولادی، خبرنگار خبرگزاری فرانسه در ایران
چند ساعت پس از آنکه دادستانی تهران در شامگاه روز شنبه از آزادی فرهاد پولادی خبرنگار خبرگزاری فرانسه خبر داد، فرانس پرس هم آزادی این خبرنگار را تأیید کرد.

علاوه بر آقای پولادی، دادستانی تهران شب گذشته از آزادی دو فعال سیاسی که دادگاه رسیدگی به اتهامات آنان در روز شنبه برگزار شده بود خبر داده است.

فرهاد پولادی، خبرنگار خبرگزاری فرانسه در ایران، روز چهارشنبه در حالی که قصد پوشش رخدادهای ۱۳ آبان در تهران را داشت، به دست نیروهای امنیتی ایران دستگیر شد.

خبرگزاری فرانسه در آن زمان خبر داده بود که سه نیروی امنیتی جمهوری اسلامی که دوتن از آنها یونیفورم و دیگری لباس شخصی به تن داشتند، حدود ساعت ۱۰:۴۵ صبح فرهاد پولادی را دستگیر کرده‌اند.

دو روز بعد دادستان تهران گفت که موضوع بازداشت خبرنگار خبرگزاری فرانسه در ایران در دست بررسی است و در خصوص مجوز فعالیت خبری این روزنامه‌نگار استعلام شده که پس از اعلام پاسخ در مورد وی تصمیم گرفته خواهد شد

اکنون خبرگزاری فرانسه می‌گوید که آقای پولادی پس از آزادی در تماس با رئیس دفتر این خبرگزاری در تهران آزادی خود را تأیید کرده و گفته است اکنون در وضعیت خوبی قرار دارد.

همزمان با آزادی آقای پولادی، علی تاجرنیا از فعالان اصلاح‌طلب عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی و ایراهیم امینی نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی و از اعضای حزب اعتماد ملی، روز شنبه و پس از آنکه دادگاه رسیدگی به اتهامات آنها برگزار شد، با حکم شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران و سپردن وثیقه آزاد شده‌اند.

آقای تاجرنیا در روزهای نخست برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خردادماه و به همراه شماری از فعالان ارشد اصلاح‌طلب دستگیر شد و نزدیک به پنج ماه را در بازداشت سپری کرد.

دستگیری آقای امینی اما به ۲۱ شهریور ماه امسال بر می‌گردد. آقای امینی که از نمایندگان مهدی کروبی در «کمیته مشترک موسوی و کروبی برای پیگیری حوادث اخیر» بود به فاصله چند روز از حمله نیروهای امنیتی به دفتر این کمیته و متعاقب آن دستگیری مرتضی الویری و علیرضا بهشتی، بازداشت شده بود.

به رغم آنکه علیرضا بهشتی تنها چند روز پس از دستگیری آزاد شده، مرتضی الویری نزدیک به دو ماه در زندان به سر برد و نهم آبان ماه با سپردن وثیقه آزاد شد.

اکنون با آزادی آقای امینی، محمدرضا مقیسه تنها عضو کمیته پیگیری حوادث اخیر است که از زمان دستگیری در ۲۲ مهرماه، همچنان در بازداشت به سر می‌برد.
XS
SM
MD
LG