لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۸

ملاقات با عبدالفتاح سلطانی


«ملاقات» روایتی است کوتاه از کسانی که روزگارشان محدود به چهاردیواریی است به نام زندان. در هر بخش از این رشته برنامه به ملاقات یکی از کسانی می‌رویم که از سوی سازمان‌های حقوق بشری «زندانی سیاسی عقیدتی» خوانده می‌شوند.

در بیش از یک دهه گذشته پرونده مهمی در حوزه نقض حقوق بشر نبوده که نامی از او در آن پرونده نباشد، گویی پای ثابت تمام پرونده‌های نقض حقوق بشر است تا در آن پروند‌ها به عنوان وکیل، رسالت دفاع از حقوق ضایع شده را به انجام برساند.

ملاقات با عبدالفتاح سلطانی
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:59 0:00

عبدالفتاح سلطانی در شهریور ماه سال ۹۰ در حالیکه وکالت تعدادی از بازداشت شدگان وقایع پس از انتخابات سال ۸۸ را برعهده داشت و برای انجام امور حقوقی مربوط به پرونده موکلانش به دادگاه انقلاب رفته بود، ‌بازداشت و روانه زندان شد.

تبلیغ علیه نظام، تشکیل کانون مدافعان حقوق بشر، ‌اجتماع و تبانی علیه نظام و تحصیل مال حرام از طریق قبول جایزه بین امللی حقوق بشر نورمبرگ در سال ۲۰۰۹ میلادی، از جمله اتهامات این وکیل دادگستری بود.

*** اطلاعات موجود در این فایل صوتی، مربوط به زمان تهیه، تدوین و انتشارآن است و امکان دارد در حال حاضر وضعیت زندانی سیاسی و عقیدتی موردنظر در این گزارش، با آنچه در این برنامه، شنیده یا می‌شنوید، تغییر کرده باشد.

XS
SM
MD
LG