لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۸

عربستان برای دستگیری بمب‌گذاران مساجد شیعیان جایزه تعیین کرد


وزارت کشور عربستان سعودی به کسانی که اطلاعاتی درباره بمب‌گذاران دو مسجد شیعیان در این کشور ارائه دهند، بیش از یک میلیون دلار جایزه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت کشور عربستان روز چهارشنبه، ۱۳ خردادماه، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، برای ارائه هر گونه اطلاعاتی که منجر به دستگیری ۱۶ نفر از شهروندان این کشور شود که مظنون به بمب‌گذاری در مساجد شیعیان هستند، پنج میلیون ریال سعودی،‌ معادل ۱.۳ میلیون دلار آمریکا، جایزه می‌دهد.

این وزارتخانه همچنین برای ارائه اطلاعاتی که منجر به پیشگیری از اقدامات و حملات تروریستی در این کشور شود نیز جایزه‌ای ۷ میلیون ریالی تعیین کرده است.

وزارت کشور عربستان پیشتر و پس از دو انفجار که منجر به کشته شدن دست‌کم ۲۷ نفر در این کشور شد، در بیانیه‌ای نام ۱۶ نفر از شهروندان این کشور را در فهرست تروریستی قرار داد.

هفته گذشته، یک بمب‌گذار انتحاری که لباس مبدل زنانه برتن داشت خود را در نزدیکی یک مسجد شیعیان در شهر دمام در شرق عربستان منفجر کرد و بر اثر این انفجار پنج نفر از جمله خود بمب‌گذار کشته شدند.

وزارت کشور عربستان بمب‌گذار را یک شهروند ۲۰ ساله عربستان به نام خالد الوهبی الشمری، اعلام کرد.

یک هفته پیش از آن نیز، در یک عملیات مشابه، بمب‌گذار انتحاری خود را در داخل مسجد امام حسین شیعیان در منطقه العنود شهر دمام در استان قطیف منفجر کرد که موجب کشته شدن ۲۲ نفر شد.

گروه حکومت اسلامی، ساعاتی پس از هر دو انفجار مسئولیت این حملات انتحاری را برعهده گرفت.

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران، در واکنش به این بمب‌گذاری‌ها ضمن محکوم کردن آنها، خواستار «مقابله جدی» با کسانی شد که به گفته او «درصدد دامن زدن به اختلافات مذهبی هستند».

اقلیت شیعه عربستان در مناطق شرقی این کشور در استان قطیف زندگی می‌کنند.

XS
SM
MD
LG