لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۳۳

حسن روحانی در لیست «صد چهره تاثیرگذار» مجله تایم


مجله تایم روز پنجشنبه، چهارم اردیبهشت ماه، یازدهمین مجموعه «صد چهره تاثیرگذار سال» را منتشر کرد. در این لیست که شامل چهره‌های هنری، سیاسی و اهالی تجارت می‌شود، نام حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران نیز به چشم می‌خورد.

مجله تایم در اکتبر سال ۲۰۱۳ نیز تصویر روی جلد خود را به نیم‌رخی از حسن روحانی اختصاص داده بود.

از مجموع صد نفر، نام ۴۱ زن در این لیست دیده می‌شود که تا پیش از این سابقه نداشته است.

مجله تایم در کنار تصویر هرکدام از این افراد انتخابی چکیده‌ای هم در توصیف آن‌ها به قلم فرد سرشناس دیگری منتشر کرده است. معرفی و توصیف حسن روحانی در این مجموعه برعهده محمد البرداعی، دبیر کل سابق سازمان انرژی اتمی، بوده است.

آقای البرادعی در توصیف حسن روحانی می‌نویسد که درست زمانی که سازمان انرژی اتمی مشغول افشاسازی فعالیت‌های پنهان هسته‌ای ایران بوده، او آقای روحانی را ملاقات کرده است.

آقای البرداعی از لقب «شیخ دیپلمات» که مطبوعات ایران برای آقای روحانی استفاده می‌کنند، یاد می‌کند و می‌نویسد: «با دیپلماسی آرام و معقول حسن روحانی، توافق‌نامه موقت هسته‌ای ایران می‌توانست ده سال پیش محقق شود.»

اقای البرداعی توصیف خود از اقای روحانی را این گونه به پایان می‌برد: «رهبری متعادل روحانی فرصتی را در اختیار می‌گذارد که نباید از دست برود: خطر بسیار زیاد است.»

تصویر بیانسه، خواننده امریکایی که در لیست «صد چهره تاثیرگذار سال» تایم انتخاب شده بود، روی مجله تایم
تصویر بیانسه، خواننده امریکایی که در لیست «صد چهره تاثیرگذار سال» تایم انتخاب شده بود، روی مجله تایم
در لیست مجله تایم نام سیاست‌مداران سرشناس بسیاری دیده می‌شود: باراک اوباما، جان کری، هیلاری کلینتون، انگلا مرکل، شینزو آبه و نام غایب بنیامین نتانیاهو که برای دومین سال پیاپی از این لیست کنار گذاشته شده است.

نام ادوارد اسنودن، افشاگر اسناد محرمانه دولت آمریکا نیز در لیست «صد چهره تاثیرگذار سال» دیده می‌شود. ملاله یوسف‌زای، دانش‌آموز دختر پاکستانی که مورد هدف گلوله طالبان قرار گرفت نیز از تاثیرگذارترین چهره‌های سال به انتخاب تایم بوده است.

از میان هنرمندان نیز چهره مارینا آبراموویچ (هنرمند صربستانی)، آلفونسو کوآرون (کارگردان)، رابین رایت (بازیگر)، ایمی آدامز (بازیگر)، بندیکت کومبرباتچ (بازیگر) و رابرت ردفورد (بازیگر) دیده می‌شود.

از میان این صد تن بیانسه (خواننده) که از او به عنوان «ملکه پاپ» یاد می‌شود، توانسته روی جلد مجله تایم را به خود اختصاص دهد.

پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان نیز در این لیست حضور دارد که معرفی‌نامه‌اش توسط باراک اوباما نوشته شده است.
XS
SM
MD
LG