لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۰

هفت عضو معتمد هیات اجرایی مرکزی انتخابات معرفی شدند


هیات عالی اجرایی انتخابات روز پنجشنبه هفت فرد معتمد و چهار عضو علی‌البدل این هیات را معرفی کرد که اکثر این افراد از نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌روند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آشوری، عضو هیات عالی اجرایی انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد که در جلسه روز پنجشنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه این هیات محمد محمدیان، نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها، رضا تقوی، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، محمدحسن رحیمیان، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، محمدمهدی زاهدی، رییس کمیسیون آموزش مجلس، اسماعیل کوثری، نماینده مجلس، انسیه خزعلی، رییس دانشگاه الزهرا و مرتضی بختیاری، وزیر دادگستری به عنوان هفت عضو معتمد این هیات معرفی شدند.

در کنار این افراد، یدالله شیرمردی، مسئول ستاد نماز جمعه تهران، رضا آشتیانی عراقی و حسین مظفر، نمایندگان مجلس و رضا تقی‌پور، مشاور رییس‌جمهوری در امور ارتباطات و فناوری نیز به عنوان اعضای علی‌البدل هیات عالی اجرایی انتخابات برگزیده شدند.

وزارت کشور روز هشتم اردیبهشت‌ ماه و پس از سه ماه تاخیر در اجرای قانون انتخابات ریاست جمهوری، ۳۰ شخصیت مذهبی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را به عنوان معتمد، به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات معرفی کرد.

طبق قانون انتخابات ریاست جمهوری که پارسال توسط مجلس شورای اسلامی اصلاح شد، وزارت کشور مجری برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است و زیر نظر هیات اجرایی مرکزی انتخابات اقدام می‌کند.

هیات اجرایی مرکزی انتخابات متشکل است از وزیر کشور (مصطفی محمد نجار) به عنوان رییس این هیات، یکی از اعضای مجلس شورای اسلامی (محمد آشوری)، دادستان کل کشور (غلامحسین محسنی اژه‌ای)، وزیر اطلاعات (حیدر مصلحی) و هفت شخصیت دینی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به عنوان معتمدان مردمی.

محمد آشوری روز پنجشنبه اعلام کرد که نخستین جلسه هیات اجرایی انتخابات در حالی برگزار شده است که وزیر اطلاعات و دادستان کشور در این جلسه حضور نداشتند و افزود که جلسه بعدی این هیات ۱۴ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری قرار است ۲۴ خردادماه برگزار شود. تا کنون بسیاری از چهره‌های نزدیک به حکومت که اکثریت قریب به اتفاق آنها از میان محافظه‌کاران هستند، برای شرکت در رقابت‌های انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند.
XS
SM
MD
LG