لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۲

احزاب سوسیالیست اروپا خواستار آزادی موسوی و کروبی شدند


احزاب سوسیالیست اروپا درپایان کنفرانس خود در تونس که در آن اردشیر امیرارجمند، مشاور ارشد میرحسین موسوی هم حضور داشت، با انتشار بیانیه‌ای خواستار آزادی میرحسین موسوی و مهدی کروبی شده‌اند.

کریم پاکزاد، عضو افغانی‌تبار حزب سوسیالیست فرانسه، در گفت و گو رادیو فردا اعلام کرده است، احزاب سوسیالیست اروپا و نمایندگان گروه‌های هوادار دمکراسی در منطقه در پایان کنفرانس خود در تونس با انتشار بیانیه‌ای خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی در ایران و به ویژه میرحسین موسوی و مهدی کروبی شده‌اند.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران مخالفان در ایران، از روز ۲۱ بهمن سال گذشته و پس از فراخوان برای برگزاری راهپیمایی ۲۵ بهمن ماه، که شمار زیادی از هواداران جنبش سبز در آن شرکت داشتند، همچنان در حبس خانگی به سر می‌برند.

در این میان به گفته آقای پاکزاد احزاب سوسیالیست اروپایی در کنفرانس خود در تونس، که به تازگی برگزار شده است، با جنبش‌های دمکراسی‌خواه در کشورهای عربی و نیز با جنبش سبز در ایران اعلام همبستگی کرده‌اند.

به گفته وی در این کنفرانس علاوه بر احزاب سوسیالیست اروپایی، نمایندگان گروه‌ها و احزاب هوادار دمکراسی از کشورهای عربی و نیز ایران شرکت داشتند.

بر اساس این گزارش اردشیر امیرارجمند، مشاور ارشد میرحسین موسوی، نیز در این کنفرانس شرکت داشت و در سخنانی به تشریح روند برگزاری انتخابات مناقشه‌برانگیز ریاست جمهوری در ایران و سرکوب معترضان به نتایج اعلام شده برای این انتخابات پرداخت.

احزاب سوسیالیست اروپا و نمایندگان گروه‌های دمکراسی‌خواه در کشورهای منطقه در پایان کنفرانس خود با انتشار بیانیه‌ای ضمن حمایت از جنبش‌های طرفدار دمکراسی در کشورهای منطقه و جنبش سبز در ایران، سرکوب خشونت‌آمیز معترضان در ایران را محکوم کردند.
XS
SM
MD
LG