لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۲

بازداشت فردی مسلح که راهی مراسم همجنس‌گرایان در لس‌آنجلس بود


مقام‌های رسمی ایالات متحده از بازداشت مرد مسلحی در کالیفرنیای جنوبی خبر می‌دهند که به گفته پلیس با سه قبضه مسلسل و مواد شیمیایی لازم برای ساخت بمب در حال حرکت به سوی مراسم رژه سالانه همجنس‌گرایان در لس‌آنجلس بود.

به گزارش روز دوشنبه (۲۴ خرداد) خبرگزاری آسوشیتدپرس، فرد بازداشت ‌شده «جیمز وسلی هاول» نام دارد و فردی ۲۰ ساله اهل ایالت ایندیانای آمریکا است.

به گزارش رسانه‌ها، پلیس کالیفرنیا با تلفن ساکنان منطقه که خبر می‌دهند فردی در یک خودروی «سدان» در خلاف جهت خیابان پارک کرده، به منطقه مراجعه و وی را بازداشت می‌کند.

پلیس در داخل خودرو اسلحه، مهمات و پنج گالن مواد شیمیایی پیدا کرده که برای ساخت دستگاه‌های انفجاری به کار برده می‌شود.

«جیمز وسلی هاول» به پلیس گفته است که راهی رژه همجنس‌گرایان در لس‌آنجلس بوده‌است؛ رژه‌ای که هرساله صدها هزار نفر در آن شرکت می‌کنند.

مقام‌های رسمی از بیان جزئیات بیشتر و انگیزه هاول از حرکت به سوی محل برگزاری رژه همجنس‌گرایان خودداری کرده‌اند.

جیمز وسلی هاول، فرد بازداشت‌شده با مسلسل در سانتا مونیکا
جیمز وسلی هاول، فرد بازداشت‌شده با مسلسل در سانتا مونیکا

گزارش شده که پلیس اف‌بی‌آی رهبری عملیات بررسی ماجرا با همکاری پلیس محلی را بر عهده دارد.

این بازداشت که صبح روز یکشنبه در سانتامونیکا صورت گرفته، اندکی پس از تیراندازی مرگبار در کلوب شبانه همجنس‌گرایان در اورلاندوی فلوریدا انجام شده که دست‌کم ۵۰ کشته و بیش از ۵۳ زخمی برجا گذاشت.

عامل این تیراندازی، عمر صدیق متین، شهروند آمریکا و افغان‌تبار بود که گفته می‌شود مرگبارترین عملیات تروریستی فردی در تاریخ ایالات متحده را انجام داده‌است.

شبکه خبری ان بی‌سی می‌گوید ضارب اورلاندو، پیش از اقدام به تیراندازی در تماس با ۹۱۱، تلفن اضطراری آمریکا، به گروه حکومت اسلامی و رهبر آن ابوبکر بغدادی «سوگند وفاداری» خورده است.

این مهاجم ۲۹ ساله عمر صدیق، که سه ساعت پس از هجوم به این باشگاه شبانه و در هنگام مداخله پلیس کشته شد، در سال ۱۹۸۶ در شهر نیویورک به دنیا آمده اما پدر و مادرش متولد افغانستان هستند.

سازمان برگزارکننده رژه سالیانه همجنس‌گرایان لس‌آنجلس پیش از برگزاری مراسم خود در بیانیه‌ای با ابراز تأسف از کشتار کلوب شبانه همجنس‌گرایان در اورلاندو، اعلام کرده بودند که مراسم امسال خود را تحت تدابیر امنیتی شدیدتری برگزار می‌کند.

این بیانیه افزوده که رژه امسال به افتخار و یاد خواهران و برادران و همراهان از دست‌رفته برگزار خواهد شد.

XS
SM
MD
LG