لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۱

نخستین نشست خبری حسن روحانی در منصب ریاست‌جمهوری

اولین نشست خبری حسن روحانی در مسند ریاست جمهوری، سه‌شنبه ۱۵ مرداد در نهاد ریاست جمهوری با حضور رسانه‌های خارجی و داخلی برگزار شد. روحانی در این کنفرانس خبری اهم سیاست‌های داخلی و خارجی خود را برای خبرنگاران تشریح کرد.

۱۸:۴۸ ۱۵.۵.۱۳۹۲
روحانی: درباره لایحه جرم سیاسی دولت برنامه دارد و تحت بحث حقوق شهروندی دنبال خواهد شد. درباره مشکلاتی هم که برای سیاسیون وجود دارد باید قوای سه‌گانه همکاری و رایزنی کنند.
۱۸:۴۷ ۱۵.۵.۱۳۹۲
روزنامه شرق: تدوین لایحه جرم سیاسی در دولت شما چگونه خواهد بود؟ درباره زندانیان سیاسی چه اقدامی خواهید کرد؟
۱۸:۴۷ ۱۵.۵.۱۳۹۲
روحانی: جنگ داخلی در این کشور را محکوم می‌کنیم. حضور تروریست‌ها در سوریه را محکوم می‌کنیم. مردم این کشور باید درباره حقوق خود و حکومت خود تصمیم بگیرند. کشورهای منطقه مثل ترکیه و ایران میتوانند کمک کنند تا صلح زودتر برقرار شود.
۱۸:۴۵ ۱۵.۵.۱۳۹۲
سئوال خبرنگار ترک: نظر شما درباره تحولات اخیر در شمال سوریه، درگیری بین نیروهای کرد و نیروهای بشار اسد چیست؟
۱۸:۴۴ ۱۵.۵.۱۳۹۲
روحانی: بحث حقوق هسته‌ای قابل مذاکره نیست. برنامه صلح‌آمیز ما می‌تواند تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باشد. کسی هم نگفته که غنی‌سازی را متوقف می‌کند. آن‌چه ما گفته‌ایم رفع نگرانی‌های طرف مقابل و دستیابی به منافع مشترک است. می‌خواهیم مذاکرات ما با ۱+۵ برد برد باشد.
۱۸:۴۲ ۱۵.۵.۱۳۹۲
تلویزیون ملی چین: پیشنهاد شما برای دور بعدی مذاکرات هسته‌ای چیست با توجه به این که از قول شما رسانه‌ها نوشته‌اند بحث غنی‌سازی قابل مذاکره نیست؟
۱۸:۳۹ ۱۵.۵.۱۳۹۲
روحانی: تیم ما پیش از این با هم کار کرده و بین ۱۵ تا ۲۰ ساعت با حضور خود من گزارش داده‌اند.
۱۸:۳۷ ۱۵.۵.۱۳۹۲
روزنامه دنیای اقتصاد: در مورد عدم هماهنگی تیم اقتصادی دولت چه تدبیری اندیشیده‌اید؟
۱۸:۳۶ ۱۵.۵.۱۳۹۲
روحانی: در میان سؤال‌ها در مورد مشارکت زنان هم سؤال شد. در هیئت دولت افرادی از خانم‌ها هم خواهند بود و از نظرات آن‌ها استفاده خواهد شد، مثلا به عنوان معاون. البته حتی اگر یک وزیر زن هم داشته باشیم خانم‌ها نباید راضی بشوند. تمام کمبودها در این زمینه باید رفع بشود. باید این فرصت‌ها را ایجاد کنیم. عقب‌ماندگی‌های فراوانی وجود دارد.
۱۸:۳۴ ۱۵.۵.۱۳۹۲
روحانی: برای همین بهتر است سازوکاری درست شود.

بیشتر

XS
SM
MD
LG