لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۴

پلیس فدرال آمریکا مردی را به اتهام طراحی حمله به کنگره بازداشت کرد


کریستوفر لی کورنل
کریستوفر لی کورنل

پليس فدرال آمريکا (اف‌بی‌آی)، چهارشنبه ۲۴ دی، يک مرد ۲۰ ساله را در ايالت اوهايو به اتهام برنامه‌ريزی برای حمله به ساختمان کنگره و کشتن مقام‌های رسمی اين کشور بازداشت کرده است.

خبرگزاری اسوشيتدپرس به نقل از اف‌بی‌‌آی گزارش داده که اين مرد، کريستوفر لی کورنل نام دارد و همچنين به نام راحيل محروس عبيده نيز شناخته می‌شود.

پليس فدرال آمريکا افزوده که آقای کورنل (محروس) تصميم خود برای «جهاد» را به يک خبرچين اف‌بی‌آی اطلاع داده و همچنين حمايت خود از گروه حکومت اسلامی (داعش) را اعلام کرده بود.

او مدت‌ها زير نظر دستگاه‌های امنيتی بوده تا اينکه پس از خريد دو مسلسل ام ۱۵ و ۶۰۰ گلوله برای ساخت بمب‌های لوله‌ای بازداشت شده است.

جان باريوس، يک مقام اف‌بی‌آی در اوهايو گفته که علی‌رغم اين اقدامات آقای کورنل (محروس)، مردم در معرض خطر قرار نداشتند.

اسناد دادگاه حاکی از آن است که اين مرد ۲۰ ساله، در يک پيغام به خبرچين اف‌بی‌آی گفته که آنها بايد گروهی متعلق به خود ولی «در اتحاد با دولت اسلامی» تشکيل بدهند.

اين دو يک بار در ماه اکتبر و سپس يک بار ديگر در ماه نوامبر با هم ديدار داشتند و در ديدار دوم بود که آقای کورنل (محروس) به خبرچين اف‌بی‌آی گفت که تصميم دارد به ساختمان کنگره حمله کند.

دستگيری اين مرد ۲۰ ساله در ايالت اوهايو تنها چند روز پس از آن رخ می‌دهد که يک مرد ديگر در همين ايالت، به تلاش برای کشتن جان بوينر، رئيس مجلس نمايندگان آمريکا متهم شد.

مايکل هويت، متصدی بار در يک کلوب تفريحی بود که احتمالا قصد داشت رئيس بانفوذ و جمهوری‌خواه مجلس نمايندگان آمريکا را با مسموم کردن نوشيدنی‌اش به قتل برساند.

مايکل هويت سابقه بيماری‌های روانی دارد.

XS
SM
MD
LG