لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۵۴

علاءالدین بروجردی: کمیته مشترک بازسازی سوریه تشکیل شود


علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران در دیدار با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، ۷ اسفند ۱۳۹۲
علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران در دیدار با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، ۷ اسفند ۱۳۹۲
به دنبال پیروزی دوباره بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران ضمن ابراز خوشنودی از پیروزی اسد بر لزوم تشکیل کمیته مشترکی برای بازسازی سوریه تاکید کرد.

بشار اسد با به دست آوردن بيش از ۱۰ ميليون از حدود ۱۵ ميليون رای (۸۸ درصد) برای هفت سال ديگر به عنوان رئيس جمهور سوريه انتخاب شد در حالی که اين انتخابات با تحريم مخالفان اسد مواجه بود. ۱۵ ميليون واجد شرايط بودن بنا به اعلام وزارت کشور سوريه که از اين عدد ۱۱ ميليون و ۶۳۴ هزا و ۴۱۲ نفر رای دادند.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران که به دعوت مقام های سوری برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوی این کشور به دمشق رفته بود، چهارشنبه ۱۴ خرداد در در دیدار با وائل الحقی، نخست وزیر سوریه گفت: «منطق حکم می‌کند به کسانی که برای تخریب سوریه اقدام کردند اجازه حضور برای بازسازی داده نشود، منافع دیروز آنها در تخریب سوریه بود، حال نباید احساس کنند منافع فردایشان در بازار بازسازی سوریه تأمین می‌شود.»

به گفته آقای بروجردی، سازندگی سوریه نیازمند نقشه راه و برنامه است و باید هر چه زودتر کمیته مشترکی از ایران و سوریه برای بازسازی سوریه تشکیل شود.

او گفت که علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، و بدنه مجلس از این موضوع و حمایت می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به پیروزی بشار اسد، گفت: «در این انتخابات اراده مردم سوریه بر اراده آمریکا فائق آمد و ملت سوریه باید در مرحله بازسازی نیز ایفای نقش کند.»

به گفته او، انتخابات سوریه کاملا آزاد، دموکراتیک و سالم برگزار شد و همه ناظران این انتخابات را آزاد و در محیط آرام توصیف کردند.

آقای بروجردی در حالی از برگزاری انتخابات اخیر سوریه در فضایی آرام و دموکراتیک سخن می گوید که جنگ داخلی در این کشور هنوز در جریان است و تاکنون دست کم ۱۵۰ هزار تن در پیوند با این جنگ، جان خود را از دست داده‌اند.
XS
SM
MD
LG