لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۴۱

نامزدهای سال اتحاديه فيلمسازان هاليوود مشخص شدند


جوایز اتحادیه فیلمسازان هالیوود از زمره جوايز تأثيرگذار بر اسکار به شمار می‌روند.
جوایز اتحادیه فیلمسازان هالیوود از زمره جوايز تأثيرگذار بر اسکار به شمار می‌روند.

پس از اعلام نامزدهای گلدن گلوب، روز پنج‌شنبه اتحاديه فيلمسازان هاليوود (DGA) نیز اسامی نامزدهای جوايز شصت و يکمين دوره خود را اعلام کرد.


اين جوايز که هر سال پيش از برگزاری مراسم اسکار اهدا می‌شود از زمره جوايز تأثيرگذار بر اسکار به شمار می‌روند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، نام فيلمسازان آمريکايی، ديويد فينچر، ران هاوارد و گاس ون‌سنت، و همچنين برخی کارگردانان بريتانيايی، از جمله کريستوفر نولان و دنی بويل، در فهرست نامزدهای جوايز اتحاديه فيلمسازان هاليوود دیده می‌شود.


شماری از فیلمسازان و آثاری که در این فهرست اعلام شده از این قرار است:


فیلم «مورد عجیب بنجامین باتن»: ساخته ديويد فينچر، فيلمساز ۴۷ ساله آمريکايی.


از دیوید فینچر پيش از اين فيلم‌های نام‌آشنای «هفت» (۱۹۹۵)، «بازی» (۱۹۹۷) و «زودياک» (۲۰۰۷) به نمایش درآمده است.


فيلم رمانتيک «مورد عجيب بنجامين باتن» برداشتی است تازه و آزاد از داستانی به همين نام، اثر فرانسيس اسکات فيتزجرالد در سال ۱۹۲۲.


ماجرای این فیلم در باره شخصيتی به نام بنجامين است که به هنگام تولد با ظاهری ۷۰ ساله به دنيا می‌آيد و با گذر زمان جوان‌تر می‌شود.


براد پيت و کيت بلانچت نقش‌های اصلی را در اين فيلم بازی می‌کنند.


فيلم جديد فينچر در گلدن گلوب امسال نيز نامزد دريافت پنج جايزه مهم، از جمله بهترين فيلم داستانی، بهترين کارگردانی، بهترين بازيگر مرد و بهترين موسيقی شده است.


فيلم «فراست - نيکسون»: ساخته ران هاوارد، فيلمساز و بازيگر ۵۴ ساله.


ران هاوارد پیش از این فيلم معروف «راز داوينچی» (۲۰۰۶) را کارگردانی کرده بود و همچنین در سال ۲۰۰۲ به خاطر فيلم «ذهن زيبا» اسکار گرفت.


فيلم تازه ران هاوارد، با نام «فراست - نيکسون»، در باره ماجرای مصاحبه‌های تاريخی ديويد فراست، گوينده تلويزيونی، با ريچارد نيکسون، رئيس جمهوری مستعفی ايالات متحده پس از رسوايی واترگيت است.


ریچارد نيکسون پس از ماجرای واترگيت حاضر به گفت‌وگو نمی‌شد و از اين رو اين مصاحبه، که سه سال پس از آن واقعه صورت می‌گرفت، از اهميت ويژه‌ای برخوردار بود.


«فراست - نيکسون» در فهرست نامزدهای امسال گلدن گلوب نيز برای بهترين کارگردانی و بهترين فيلم و بهترين بازيگر مرد (فرانک لانگلا) انتخاب شده است.


فیلم «میلک»: ساخته گاس ون‌سنت، فيلمساز ۵۶ ساله آمريکايی.


از گاس ون‌سنت نیز پیش از این فیلم «پارانوئيد پارک» (۲۰۰۷) به نمایش درآمده است. او در سال ۱۹۹۸ برای فيلم «ويل هانتينگ خوب» نامزد دريافت اسکار شد.


در فیلم «میلک»، که بر اساس واقعیت ساخته شده است، شان پن نقش هاروی ميلک، نخستين سياستمدار همجنس‌گرای آمريکايی، را بازی کرده است.


او به خاطر ايفای اين نقش نامزد دريافت جايزه گلدن گلوب نيز هست.


فيلم «ميليونر زاغه‌نشین»: ساخته دنی بويل، فيلمساز انگليسی.


اين فيلم، که بخش‌های زیادی از آن در بمبئی فيلمبرداری شده است، داستان يکی از اهالی معمولی هند است که در مسابقه تلويزيونی «چه کسی ميليونر می‌شود» برنده می‌شود.


فيلم «شواليه تاريکی»: ساخته کريستوفر نولان.


«شوالیه تاریکی» رکورد فروش سال گذشته در آمريکا را شکست و به مقام دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما رسید.


این فیلم هفتمين ساخته اين کارگردان بریتانیایی است. کریستوفر نولان پیش از این در سال ۲۰۰۲ با فيلم «یادگاری» نامزد دريافت اسکار شده بود.


جوايز اتحاديه فيلمسازان هاليوود روز ۳۱ ژانويه (حدود ۲۰ روز دیگر) اهدا خواهد شد.


برندگان جوايز ديگر اتحاديه‌های حرفه‌ای هاليوود، از جمله اتحاديه بازيگران، اتحاديه تهيه کنندگان و اتحاديه فيلمنامه نويسان، در هفته‌های قبل از برگزاری مراسم اسکار مشخص و اعلام خواهند شد.


مراسم گلدن گلوب، که جوايز آن توسط اتحاديه مطبوعات خارجی هاليوود در آمريکا اعطا می‌شود، روز يک‌شنبه (۱۱ ژانويه) برگزار خواهد شد.


XS
SM
MD
LG