لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۵

شکست سنگین و حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا


عکس تزئینی است
عکس تزئینی است
در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، تیم فوتبال پرسپولیس تهران در جده به مصاف الاتحاد عربستان رفت و با شکست ۳ بر صفر مقابل این تیم، از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

به این ترتیب در جمع چهار تیم غرب آسیا که به مرحله بعد صعود کرده‌اند، عربستان سعودی سه نماینده دارد.

پرسپولیس که در لیگ بر‌تر دوازدهم شده و در جام حذفی هم به توفیقی دست نیافته بود با حذف از آسیا، فصل سرشار از حاشیه و ناکامی خود را به پایان رساند.

در دیگر دیدار همزمان از این مرحله، الهلال عربستان با نتیجه جالب توجه ۷ بر یک از سد بنی یاس امارات گذشت و راهی مرحله بعد شد. یو بیونگ سو، مهاجم تیم ملی کره جنوبی و باشگاه الهلال، به تنهایی چهار گل را وارد دروازه بنی یاس کرد. کریستین ویلهلمسون سوئدی نیز زننده دو گل از هفت گل تیمش بود.

پیش از این الهلال و الاتحاد، سپاهان اصفهان و الاهلی عربستان جواز صعود به مرحله یک چهارم نهایی را کسب کرده بودند.

در ترکیب پرسپولیس مقابل الاتحاد، آسمیر آودوکیچ، شیث رضایی، رضا نورمحمدی، مهرداد پولادی، حمیدرضا علی عسگر، مازیار زارع، حسین بادامکی، محمد نوری، علی کریمی، غلامرضا رضایی و ایمون زاید به میدان رفتند.

در دومین دقیقه تیم میزبان روی ضربه ایستگاهی به وسیله موالید مدافع پیش تاخته خود صاحب موقعیت شد که ضربه سر محکم این بازیکن از کنار دروازه بیرون رفت.

دو دقیقه بعد نیز حرکت تند و تیز راه‌راه‌پوشان الاتحاد از سمت راست به فرصت دیگری تبدیل شد که دروازه‌بان پرسپولیس این توپ را در دو ضرب گرفت.

در دقیقه ۹ بازیکن مصری الاتحاد با شوت از پشت محوطه جریمه قصد باز کردن دروازه پرسپولیس را داشت که آودوکیچ توپ را به کرنر فرستاد.

در دقیقه ۱۶ بادامکی در میانه میدان کریمی را صاحب توپ کرد که او هم پاس عمقی زیبایی برای ایمون زاید فرستاد، اما بهترین گلزن پرسپولیس در آسیا، این موقعیت خوب را از دست داد.

در دقیقه ۳۵ در حالی که برخورد شیث رضایی با مهاج حریف پنالتی به نظر نمی‌رسید، اما کوالنکو داور ازبکستانی نقطه پنالتی را نشان داد تا نایف هزازی بر خلاف جهت حرکت آودوکیچ، گل اول الاتحاد را ثبت کند.

در دقیقه ۴۵، حرکت خطرناک هزازی از سمت راست خط دفاع پرسپولیس با اشتباه‌ مدافعان این تیم به گل دوم الاتحاد تبدیل شد.

در آغاز این نیمه دنیزلی دو تعویض انجام داد و هادی نوروزی را به اتفاق امیرحسین فشنگچی به جای بادامکی و زارع وارد زمین کرد.

در دقیقه ۷۶ ضد حمله میزبان در حضور مدافعان کم تعداد پرسپولیس در مقابل دروازه موقعیت خطرناکی را نصیب مهاجم الاتحاد کرد که شوت هزازی پس از دفع آودوکیچ، مقابل پای مهاجم دیگر این تیم افتاد اما ضربه این بازیکن با برخورد به تیر دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۸۰، دنیزلی سومین تعویض خود را هم انجام داد و وحید هاشمیان وارد زمین شد. دو دقیقه بعد سان‌تر پولادی با ضربه سر زاید همراه شد که این توپ به تیر دروازه برخورد کرد.

در دقیقه ۸۷ ضربه نواخته شده توسط بازیکن مصری الاتحاد را آودوکیچ برگشت داد اما در برگشت، عبدو عاتف دروازه خالی را باز کرد تا نتیجه بازی ۳-۰ شود.

به این ترتیب در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، سپاهان تنها نماینده ایران خواهد بود. این تیم موفق شده بود استقلال تهران را با دو گل از پیش رو بردارد و به مرحله بعد صعود کند.

پس از حذف پرسپولیس، محمد رویانیان مدیرعامل این تیم اعلام کرد که به دلیل این نتیجه ضعیف و همچنین عملکرد بازیکنان، ۲۰ درصد از قرارداد بازیکنان کسر می‌شود. به گفته او، کادرفنی نیز باید پاسخ‌گوی این نتیجه باشد.
XS
SM
MD
LG