لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۰۰

آغاز لیگ بر‌تر کشتی آزاد با شکست خانگی پرسپولیس


عکس تزئینی است
عکس تزئینی است
فصل جدید رقابت‌های لیگ بر‌تر کشتی آزاد ایران با انجام دو مسابقه آغاز شد. ثامن‌الحجج سبزوار که مدافع عنوان قهرمانی است، از سد پرسپولیس عبور کرد و سپاهان اصفهان نیز مقابل گاز مازندران به پیروزی رسید.

جدال پرسپولیس و ثامن با استقبال چشمگیر تماشاگران مواجه شده و عده زیادی نیز موفق به ورود به سالن نشدند. علیرضا رضایی مربی تیم ملی کشتی آزاد، ناظر این دیدار بود.

پرسپولیس رقابت‌های خود را در ورزشگاه مهدی حاجی‌زاده شهرستان جویبار برگزار می‌کند که در رقابت‌های المپیک لندن با سه نماینده بیشترین سهمیه را در تیم ملی کشتی آزاد ایران داشت. پرسپولیس جویبار را غلامرضا محمدی سرمربی پیشین تیم ملی ایران هدایت می‌کند.

رضا یزدانی قهرمان ۹۶ کیلوگرم سال ۲۰۱۱ جهان اگرچه از کشتی خداحافظی نکرده، اما چون مصدوم است در لیگ کشتی نمی‌گیرد و به عنوان مدیر فنی پرسپولیس کنار این تیم حضور دارد. مهدی حاجی‌زاده قهرمان سال ۲۰۰۲ جهان نیز سرپرست این تیم است. طبق اعلام خبرگزاری فارس، ابراهیم مهربان، مراد محمدی و سعید نیستانی نیز در کادر فنی سرخپوشان حضور دارند.

دیگر دیدار این گروه بین تیم‌های صدرا زیر آب و سایپا شمال به تعویق افتاد. از گروه دوم نیز رقابت داماش بابل با شهدای ساری برگزار نشد. نتایج انفرادی دو مسابقه‌ای که به انجام رسید، در ادامه آمده است.

پرسپولیس جویبار ۳ ثامن الحجج سبزوار ۴
اسامی کشتی‌گیران تیم پرسپولیس در ابتدا آمده است.

۵۵ کیلو: عارف محمدزاده ۰ حسن رحیمی ۴
۶۰ کیلو: سعید احمدی ۳ مصطفی آقاجانی ۴
۶۶ کیلو: مسعود کمروند ۲ محمد نادری ۱
۷۴ کیلو: حسن طهماسبی ۲ حسام مقدم ۱
۸۴ کیلو: علیرضا گودرزی ۰ احسان امینی ۵
۹۶ کیلو: عباس طحان ۱ عرفان امیری ۴
۱۲۰ کیلو: کمیل قاسمی ۲ فردین معصومی ۱

آمادگی خوب حسن رحیمی، ناکامی دور از انتظار سعید احمدی مقابل دیدگان تماشاگران خودی، شکست نادری که سابقه غلبه بر مهدی تقوی را دارد و برتری طهماسبی که عطشی تمام نشدنی در صحنه رقابت‌های کشتی دارد، از جمله اتفاقات مهم این مسابقه بود. اما حوادث اصلی از وزن پنجم آغاز شد.

رقابت بین ملی‌پوش اعزامی به مسابقات جهانی ۲۰۱۱ استانبول با عضو تیم ملی در دو دوره اخیر جام جهانی، مسابقه‌ای جذاب را در ۸۴ کیلوگرم رقم زد. احسان امینی که مدعی اعزام به المپیک لندن هم بود با برتری محسوس در این مسابقه، انگیزه‌های بالایش برای قرار گرفتن در ترکیب تیم ملی را به نمایش گذاشت.

شکست عباس طحان مقابل عرفان امیری در ۹۶ کیلو نیز که در سه تایم رقم خورد، ناکامی پرسپولیس را مسجل کرد و باعث شد رقابت در وزن آخر جنبه تشریفاتی پیدا کند.

هر سه تایم رقابت فوق سنگین به کلینچ کشیده شد که در ‌‌نهایت، برنده مدال برنز المپیک لندن توانست بر حریف خود چیره شود. در تایم سوم معصومی نتوانست از این قانون به سود خود استفاده کند و در وضعیت خم گیری، قاسمی با دفاع خوب توانست رقیب باتجربه‌اش را مجدداً از پیش رو بردارد. سرانجام اما این شاگردان محسن کاوه بودند که نتیجه نهایی مسابقه را به سود خود رقم زدند.

سپاهان اصفهان ۵ گاز مازندران ۲

این مسابقه در سالن ۱۷ شهریور اصفهان برگزار شد. اسامی تیم سپاهان در ابتدا آمده است.

۵۵ کیلو: محمد حسین سلطانی ۵ مسلم نادری خادم ۷
۶۰ کیلوگرم: حسن مرادقلی ۵ کمیل ذبیحی ۰
۶۶ کیلوگرم: مهدی یگانه جعفری ۳ (برنده) علی اصغر جبلی ۳
۷۴ کیلوگرم: علیرضا قاسمی ۱ پیمان محمدی ۲
۸۴ کیلوگرم: میثم جوکار ۲ صابر امام‌قلی‌پور ۰
۹۶ کیلوگرم: حامد تاتاری ۷ مهدی مازندرانی ۲
۱۲۰ کیلوگرم: جعفر شمس ناتری ۲ اشکان ازلی فر ۰

سرمربی تیم سپاهان امیر توکلیان نایب قهرمان سال ۲۰۰۱ جهان است و هادی حبیبی نفر چهارم جهان در سال ۲۰۰۳ او را همراهی می‌کند. مهرنوش شاهرخی نیز هدایت گاز را برعهده دارد.

برای ادامه رقابت‌های لیگ بر‌تر، نریمان اسرافیلوف قهرمان ۵۵ کیلوگرم اروپا و عبدالسلام گادیسوف ملی‌پوش ۹۶ کیلوگرم روسیه در المپیک لندن نیز به ایران می‌آیند. چند کشتی گیر خارجی دیگر از روسیه و گرجستان نیز قصد پیوستن به تیم‌های لیگ برتری را دارند.
XS
SM
MD
LG