لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۵

فرمانده سپاه: بسیاری از مسئولان دیدگاه غربی و غیرانقلابی دارند


فرمانده سپاه معتقد است که «الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت باید در دنیا نمونه شود».
فرمانده سپاه معتقد است که «الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت باید در دنیا نمونه شود».

فرمانده سپاه پاسداران ایران وجود «دیدگاه و تفکر غیر انقلابی» را «خطر اصلی برای کشور» خواند و گفت که «دیدگاه غربی، لیبرالی و غیرانقلابی در بسیاری از مسئولان» وجود دارد و این مسئولان «به تحصیل در دانشگاه غربی» افتخار هم می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه، شامگاه سه‌شنبه، ۲۴ اسفند، در یک سخنرانی در قم «خطر اصلی» برای ایران را «خطر دیدگاه و تفکر غیر انقلابی با مبنای اسلام آمریکایی» معرفی کرد.

وی همچنین «مشکل اصلی کشور» را «نفوذ دیدگاه‌های انحرافی مخالف انقلاب در برخی بخش‌ها» دانسته و افزود که طرفداران این دیدگاه تلاش می‌کنند «تا روز به روز علوم انسانی و فرهنگ غربی را در دانشگاه‌ها ترویج کنند و این نگران‌کننده است».

رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی‌های متعددی تأکید کرده که باید «روحیه انقلابی‌گری» در میان مسئولان و سیاسیون حفظ شود.

آیت‌الله خامنه‌ای همچنین هشدار داده است که «باید مقابل جریان داخل نظام که تفکر انقلابی را قبول ندارند، ایستاد.»

رهبر جمهوری اسلامی و نزدیکان او در سال‌های اخیر همچنین بارها درباره تغییر سبک زندگی مردم ایران هشدار داده و یکی از زمینه‌ها و بستر‌های این تغییرات را «علوم انسانی» دانسته‌اند که در مدارس و دانشگاه‌ها ارائه می شود.

آیت‌الله خامنه‌ای همچنین از سال ۸۸ خواستار تحول در سرفصل‌های دروس علوم انسانی در مراکز آموزشی شده و پس از سخنان او رشته‌ها و سرفصل‌های علوم انسانی در مراکز آموزشی ایران دچار تغییرات قابل توجهی شده است.

از جمله در آذرماه ۹۳، غلامعلی حدادعادل، به عنوان رئیس شورای تحول در علوم انسانی، اذعان کرد که «اقداماتی که تا امروز انجام شده به نتیجه مطلوب نرسیده»، اما پس از مطالبه جدی آیت‌الله خامنه‌ای درباره تحول علوم انسانی در سال ۸۸، حرکت جدیدی در این زمینه آغاز شده است.

فرمانده سپاه پاسداران روز سه‌شنبه در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که «الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت باید در دنیا نمونه شود».

وی گفت: «امروز در اداره کشور دیدگاه غربی، لیبرالی و غیرانقلابی در بسیاری از مسئولان وجود دارد که این‌ها در دانشگاه‌های غربی و یا با دروس غربی ترویج شده در دانشگاه‌های داخل تحصیل کرده‌اند و افتخار هم می‌کنند که مدرک گرفته و دکتر هستند.»

گرچه این مقام عالی‌رتبه سپاه به نام هیچ مسئولی در جمهوری اسلامی اشاره نکرده، گفته او را می‌توان اشاره‌ای به حسن روحانی و برخی از وزرای کابینه او دانست.

از جمله محمدجواد ظریف و علی‌اکبر صالحی در ایالات متحده تحصیل کرده‌اند و خود حسن روحانی در اسکاتلند.

آقای جعفری همچنین گفت که انقلاب اسلامی در مرحله «تشکیل دولت اسلامی» است و «با ریزش‌ها و رویش‌های جدید، با موفقیت از این مرحله عبور خواهد کرد».

فرمانده سپاه پاسداران پیش از این بارها از «تحقق تمدن اسلامی» و «تشکیل جامعه جهانی اسلامی» سخن گفته است.

وی روز ۱۴ اردیبهشت ۹۴ نیز با ذکر این که «در حال حرکت به سوی یک تمدن بزرگ اسلامی هستیم»، وضعیت صدور انقلاب اسلامی در خارج از ایران را «بسیار مطلوب» دانسته و گفت که انقلاب «احتیاج به پیشرفت سریع‌تر» در داخل ایران دارد.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، نیز در سال‌های گذشته بارها بر تهیه «الگوی پیشرفت اسلامی- ایرانی» تأکید کرده است.

در این زمینه از سال ۹۰ مرکزی با عنوان «مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» با حکم آیت‌الله خامنه‌ای تشکیل شده که تاکنون چهار کنفرانس در این باره برگزار کرده است.

XS
SM
MD
LG