لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۹

تحصن و اعتصاب غذا در دانشکده‌های نفت خوزستان


تحصن دانشجویان دانشکده‌های نفت استان خوزستان در اعتراض به حذف اولویت استخدام در صنعت نفت از یک هفته گذشت و وارد مرحله تازه‌ای شد.

با این که بر اساس دفترچه آزمون کنکور سراسری٬ متقاضیان رشته نفت با تعهد استخدام در شرکت‌های تابعه وزارت نفت کشور این رشته را انتخاب می‌کنند٬ اما وزارت نفت روز ۱۶ دی‌ماه اعلام کرد این وزارتخانه تعهدی برای استخدام دانشجویان دانشگاه‌های نفت ندارد.

این در حالی است که دانشکده‌های نفت همواره یکی از تامین‌کننده‌های اصلی نیروی انسانی صنعت نفت ایران بوده است.

چند روز پس از این اعتراضات دانشجویی٬ دانشگاه صنعت نفت اعلام کرد که دانشجویانی که دارای شرط معدل لازم باشند٬ در صنعت نفت استخدام خواهند شد.

با این حال نسیم‌آن‌لاین خبر داده است که معترضان خواستار استخدام همه دانشجویان بر اساس قید دفترچه آزمون کنکور سراسری هستند و به همین دلیل به تحصن خود ادامه خواهند داد.

به نوشته این خبرگزاری،‌ با این که در ابتدای این اعتراضات دانشجویی٬ معترضان تنها از صرف وعده ناهار خودداری کرده بودند اما حالا «۶۰ نفر از آنها دست به اعتصاب غذای کامل زده و دست از غذا خوردن کشیده‌اند».

گزارش شده دانشجویان همچنین شب را مقابل دانشگاه و بیرون از خوابگاه خوابیدند.

باشگاه خبرنگاران جوان نیز از برنامه معترضان برای تجمع مقابل ساختمان وزارت نفت تهران در روز شنبه هفته آینده خبر داده است.

نسیم‌آن‌لاین نوشته است که بیژن زنگنه٬ وزیر نفت، در واکنش به این اعتراضات گفته است: ‌«استخدام بر اساس نیاز است و با اعتصاب، کسی استخدام نمی‌شود.»

XS
SM
MD
LG