لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۶

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز به کار کرد


نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مصلی
نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مصلی
بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روز سه‌شنبه با سخنرانی محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور، و محمدحسین صفار هرندی، وزیر ارشاد ایران، در مصلای بزرگ تهران افتتاح شد.

به گفته وزیر ارشاد جمهوری اسلامی، ۱۹۸۲ ناشر داخلی با ۲۰۷ هزار عنوان کتاب و ۱۷۰۰ ناشر خارجی از ۷۸ کشور دنیا با ۷۰ هزار عنوان کتاب در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران حضور دارند.

محمود احمدی‌نژاد که رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز هست در سخنرانی خود به مناسبت افتتاح این دوره از نمایشگاه کتاب تهران خواستار آن شد که خانواده‌ها «حداقل ۱۰ درصد درآمد خود» را به امور فرهنگی و خرید کتاب اختصاص دهند.

رئیس جمهور ایران در سخنرانی خود در مصلای بزرگ تهران همچنین اشاره کرد که در سال گذشته حدود ۵۰ هزار عنوان کتاب در ایران به چاپ رسیده است.

صادق سمیعی، مدیر انتشارات کتاب‌سرا، در گفت‌وگو با رادیوفردا، می گوید « از ۵۰ هزار عنوان کتاب چاپ‌شده در ایران در یک سال گذشته حدود ۳۰ هزار عنوان کتاب‌های چاپ اول را تشکیل می‌دهند.»

روز دوشنبه نیز در نشست خبری این دوره از نمایشگاه کتاب، محسن پرویز، معاون فرهنگی وزیر ارشاد و رئیس نمایشگاه کتاب تهران،‌ در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد جمع‌آوری برخی از کتاب‌ها در دوره‌های پیشین نمایشگاه و احتمال این اتفاق در این دوره جمع‌آوری کتاب از نمایشگاه را «امری طبیعی» دانست.

آقای پرویز همچنین در توجیه جمع‌آوری برخی کتاب‌ها از نمایشگاه کتاب گفت که «در تمامی ۱۸ دوره قبل از ما هم کتاب‌های نامناسب از نمایشگاه جمع‌آوری می‌شد».

در نمایشگاه کتاب سال گذشته چندین عنوان کتاب از جمله سه اثر از صادق هدایت که با مجوز وزارت ارشاد به چاپ رسیده بودند توسط مسئولان نمایشگاه جمع‌آوری شدند.

این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که تا ۲۶ اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت از صبح چهارشنبه کار خود را برای عموم آغاز می‌کند.
XS
SM
MD
LG