لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۱۵

سه سال حبس برای بازجوی سابق جمهوری اسلامی


دادگاه فدرالی در آمریکا بازجوی سابق جمهوری اسلامی را به سه سال حبس محکوم کرد. (عکس: AFP)
دادگاه فدرالی در آمریکا بازجوی سابق جمهوری اسلامی را به سه سال حبس محکوم کرد. (عکس: AFP)

یک بازجوی سابق جمهوری اسلامی ایران در لس آنجلس به جرم زیر پا گذاشتن تحریم های تجاری آمریکا علیه ایران به حدود سه سال زندان محکوم شد.


به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، سید محمود موسوی از اهالی «دایموند بار» در شرق لس آنجلس روز سه شنبه در دادگاه فدرال آمریکا ۱۲۵۰۰ دلار جریمه شد و حق شهروندی خود در ایالات متحده را نیز از دست داد.



به گفته پلیس فدرال آمریکا، «اف بی آی»، آقای موسوی پیش از مهاجرت به آمریکا از بازجویان دادگاه انقلاب اسلامی در ایران بوده است.


دادستان ها می گویند محمود موسوی در سال ۲۰۰۲ میلادی به شرکتی در کویت به نام «المال کویت» برای فعالیت تجاری در ایران مشاورت داده است.


این مشاورت برای فعالیت در کار ارتباطات موبایل و بانک داری در ایران بوده و آقای موسوی با چنین عملی تحریم های تجاری ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را زیر پا گذاشته است.


تام مروزک، از دفتر دادستانی آمریکا، می گوید محمود موسوی در سال ۲۰۰۲ میلادی، ۴۵ هزار دلار درآمد داشته است ولی این موضوع را اعلام نکرده و مالیاتی برای آن پرداخت نکرده است.


مقامات آمریکایی همچنین می گویند که آقای موسوی بیش از ۵۰۰ هزار دلار درآمد خود را برای مالیات فدرال اعلام نکرده،‌ به طور غیرقانونی شهروندی ایالات متحده را به دست آورده و به بازرسان فدرال دروغ گفته است.


بر اساس قوانين آمريكا، اتهام توطئه و اظهاريه دروغ حداكثر تا پنج سال مجازات زندان را در پى خواهد داشت و براى افراد ناقض تحريم هاى دولت آمريكا نيز حداكثر ۲۰ سال حبس پيش بينى شده است. افراد محكوم شده همچنين تا يک ميليون دلار جريمه خواهند شد.


مقام های فدرال آمريكا همچنین حدود یک ماه پیش با صدور ادعانامه ای، ۱۶ فرد و شركت خارجى را به ارسال غير قانونى قطعات حساس به ایران متهم و برای آنها قرار تعقیب صادر کردند.


در ادعانامه مقام هاى فدرال آمريكا، نام شش ايرانى كه يكى از آنها مقيم آلمان و ديگرى ساكن مالزى است به چشم مى خورد. دو ايرانى نیز تابعيت بريتانيايى دارند.


XS
SM
MD
LG