لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۵

سقوط هلی کوپتر ناتو و مرگ هفت سرباز آیساف


نیروهای امنیتی افغان نیز در عملیات اخیر، ناتو را یاری می کنند.
نیروهای امنیتی افغان نیز در عملیات اخیر، ناتو را یاری می کنند.

سخنگويانان ناتو در افغانستان اعلام کرده اند که در پی سقوط يک هلی کوپتر نيروهای ائتلاف در اين کشور، هفت تن از سربازان آيساف (نيروهای کمک به امنيت افغانستان) کشته شده اند.


دفتر امور رسانه های ناتو گزارش داده است که اين هلی کوپتر در حال انجام ماموريت بر فراز استان آشوب زده هلمند بوده است که در در منطقه کجکی سقوط کرده است.


در ميان کشته شدگان پنج خدمه آمريکايی نيز وجود دارند.


هنوز دليل سقوط اين هلی کوپتر ائتلاف فاش نشده ، اما يک سخنگوی طالبان اعلام کرده است که اين هلی کوپتر را نيروهای وفادار به اين گروه هدف قرار داده اند.


گزارش های ديگر حاکی است که اين هلی کوپتر توسط موشک استنگر هدف قرار گرفته است. اما يکی از سخنگويان آِيساف گفت که تحقيقات در باره سقوط اين هلی کوپتر کماکان جريان دارد و جزييات بيشتری ارايه نکرد.


نيروهای ناتو در جنوب افغانستان سرگرم مبارزه با شورشيان هستند. پس از مرگ ملادادالله فرمانده ارشد طالبان در جنوب افغانستان اين اولين بار است که يک هلی کوپتر نيروهای تحت فرمان ناتو در استان آشوب زده هلمند سقوط می کند.


در هلمند ، بيش از چهار هزار سرباز بريتانيايی تحت فرمان ناتو در عمليات مبارزه با تروريسم و شورشيان مخالف دولت افغانستان مشارکت دارند.


XS
SM
MD
LG