لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۱

نامجو به خاطر «اجرای تمسخرآمیز قرآن» محکوم شد


محسن نامجو
محسن نامجو
خبرگزاری نیمه‌رسمی فارس روز دوشنبه از قول قاضی دادگاه عمومی استان تهران از محکومیت محسن نامجو، موسیقی‌دان جوان و سنت‌شکن ایرانی، خبر داد که «قرآن را به شکلی غیرمتعارف قرائت کرده بود.»

قاضی شعبه ۱۰۸۳ استان تهران با اشاره به این که آقای نامجو غیر از عباس سلیمی، قاری قرآن، شاکیان دیگری نیز داشته است گفت که «نوع و میزان مجازات نامجو فقط به خود وی ابلاغ می‌شود.»

این در حالی است که خبرگزاری قرآنی ایران، ایکنا، روز جمعه هفته گذشته از مجازات پنج سال حبس تعزیری برای محسن نامجو خبر داده بود.

به گفته عباس سلیمی، قاری قرآن و معاون روابط عمومی حرم عبدالعظیم، که به طور خصوصی از آقای نامجو شکایت کرده است،‌ دادگاه آقای نامجو را به جرم «توهین به مقدسات،‌ اجرای تمسخرآمیز آیات قرآن و بی‌حرمتی به کتاب مقدس مسلمانان» محکوم کرده است.

محسن نامجو که خود با قرائت قرآن آشناست چند سال قبل قطعه‌ای را به گفته خود «در یک ضبط خصوصی» اجرا کرد که در آن از آیات قرآن نیز استفاده شده است.

عباس سلیمی در گفت‌وگوی خود با ایکنا تاکید کرده است که رای این دادگاه در ۱۹ خردادماه سال جاری و «قبل از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری» صادر شده است.

روزنامه اعتماد ملی،‌ از رسانه‌های اصلاح‌طلب ایران، تاکید آقای سلیمی بر تاریخ صدور رای را نشانه آن دانسته است که این شاکی محسن نامجو «تمایلی ندارد این مساله را با حمایت نامجو از میرحسین موسوی و حضورش در تجمعات اعتراض‌آمیز ایرانیان خارج از کشور پیوند بزند».

محسن نامجو خود در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی در مورد ارتباط این حکم دادگاه با حمایت از نامزدی میرحسین موسوی و حمایت از معترضان به نتیجه انتخابات اشاره می‌کند که «می‌تواند بی‌ربط هم نباشد.»

او با اشاره به فعالیت‌های خود پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران می‌گوید: «زمانی که من آن کارها را کردم... تصمیم خودم را گرفته بودم و تکلیفم را با کل سیستم روشن کردم.»
XS
SM
MD
LG