لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۲

رویدادهای مرتبط با انتخابات ایران تا روز رای‌گیری

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران، روز جمعه ۲۹ اردیبهشت، همزمان با انتخابات شوراهای شهر و روستا برگزار می‌شود. پوشش لحظه به لحظه خبرهای مرتبط با این رویداد را با رادیو فردا دنبال کنید.

۱۳:۲۱ ۲۸.۲.۱۳۹۶

عباس امیرانتظام خبر شرکت او‌ در انتخابات ریاست جمهوری و رای به حسن روحانی را تکذیب کرد. پیشتر بیانیه ای از سوی برخی چهره‌های ملی منتشر شده بود که نام آقای امیرانتظام در حمایت از حسن روحانی در آن به چشم می‌خورد.

۰۲:۴۳ ۲۸.۲.۱۳۹۶

دیدگاه اکبر گنجی و عمار ملکی در مورد تحولات انتخاباتی؛ در ویژه‌برنامه انتخاباتی رادیو فردا

دیدگاه اکبر گنجی و عمار ملکی در مورد رقابت‌های انتخاباتی
please wait

No media source currently available

0:00 0:37:18 0:00
لینک مستقیم

۲۰:۰۷ ۲۷.۲.۱۳۹۶

سازمان جوامع ایرانیان آمریکا در نشستی تحت عنوان «انتخابات ریاست جمهوری ایران؛ ادامه وضعیت کنونی یا تغییر؟» با دعوت از برخی از اعضای مجلس نمایندگان ایالات متحده و تعداد کارشناس از اندیشکده های آمریکا، به بررسی انتخاباتی که روز جمعه برگزار می شود، پرداخت.

خط مشترک گفته های مدعوین در این نشست: بر یک اصل استوار بود و آن اینکه نباید از نتیجه انتخابات روز جمعه انتظار تغییر ژرفی در سیاستهای ایران داشته باشیم.

نشست سازمان جوامع ایرانیان آمریکا روز سه شنبه در یکی از سالن های کنگره آمریکا برگزار کرد. در این نشست، دو عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا سخنرانی کردند.

تام گرت، یکی از نمایندگان ویرجینا در کنگره آمریکا، با تقدیر از برگزار کنندگان گفت که مردم ایران مردمی تحصیلکرده و شکیبا هستند، و این وظیفه آمریکاست که به خواسته های واقعی مردم ایران گوش فرا دهد.

وی گفت: «گر چه این نشست نمی تواند به عنوان اکسیری برای حل مساله که همان ایجاد ایرانی پیشرو است؛ عمل کند، اما نقطه آغاز است. بنابراین پاسخ به سوالی که در عنوان این نشست مطرح شده، متاسفانه باید بگویم که نباید انتظار تغییر ریشه ای در نتیجه انتخابات روز جمعه داشت.»

۱۹:۴۷ ۲۷.۲.۱۳۹۶

۱۹:۰۶ ۲۷.۲.۱۳۹۶

بهایی نیوز: مطالبه فک پلمب گلستان جاوید( قبرستان بهائیان) و اجازه دفن اموات بهائیان شهر اهواز از حسن روحانی توسط یک شهروند ایرانی بهایی در شهر اهواز .
بخشی از این نامه به شرح زیر است:
ریاست محترم جمهور جناب روحانی
با عرض ادب و خیر مقدم
مستدعیست نسبت به پلمپ، قبرستان، بهائیان اهواز و رفع از دفن اموات در این شهر که باعث زحمت و مشقت بسیار زیاد این اقلیت دوستدار صلح و مطیع حکومت شده اقدامی شایسته مباهات تاریخ انجام داده و در مقام ریاست قوهء مجریه باعث و مجری عدالت باشید.

۱۷:۰۸ ۲۷.۲.۱۳۹۶

یک روز پس از گفته وزیر کشور درباره شکل اعلام نتیجه انتخابات، عباسعلی کدخدایى،‌ سخنگوی شورای نگهبان، در روز چهارشنبه، ۲۷ اردیبهشت، گفت: «پیشنهاد ما به وزارت کشور این است که با توجه به حساسیت انتخابات ریاست جمهورى گزارشات اعلام نتایج به صورت تدریجى اعلام شود.»

این موضوع در شرایطی اعلام شد که عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، روز سه‌شنبه گفته بود: «نتیجه انتخابات ریاست جمهوری به‌صورت تجمیع شده و یک باره توسط وزیر کشور اعلام خواهد شد.»

۱۷:۰۷ ۲۷.۲.۱۳۹۶

از خبرهای داغ شبکه های اجتماعی روز چهارشنبه دیدار امیر تتلو با ابراهیم رئیسی بود.

امیرحسین مقصودلو که با نام مستعار « امیر تتلو» فعالیت هنری می‌کند،در اینستاگرام خود از دیدارش با آقای رئیسی خبر داد. امیر تتلو از ابراهیم رئیسی در انتخابات حمایت کرده است.

او در سال گذشته به اتهام «تشویق جوانان به فساد و فحشا» به دادسرا احضار و بعد از آنکه به بازپرس پرونده توهین کرد، بازداشت شد.

۱۳:۲۷ ۲۷.۲.۱۳۹۶

در نخستین موضع‌گیری آیت‌الله علی خامنه‌ای در مورد مناظره‌های انتخاباتی، رهبر جمهوری اسلامی طرح برخی «حرف‌ها» در مناظره‌ها را «شایسته» مردم ایران ندانسته و «نفی آزادی» موجود در کشور را «ناسپاسی بعضی» نامید.

او در ادامه چنین نظر داد که هر نامزدی در انتخابات پیروز شود٬ نظام جمهوری اسلامی «برنده اصلی» است.

آقای خامنه‌ای در دیدار روز چهارشنبه، ۲۷ اردیبهشت، خود با گروهی از مردم ادامه داد که «حضور ملت» در انتخابات «مسائل» و «حرف‌های زده» شده در «بحث‌های انتخاباتی» را «حل» خواهد کرد.

در جریان سه مناظره شش نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که زنده از تلویزیون دولتی ایران پخش شد٬٬ برخی از نامزد‌ها به صراحت یکدیگر را به «فساد» و «دروغ‌گویی» متهم کردند.

این تنش‌ و درگیری لفظی نامزد‌ها که در مناظره‌های انتخاباتی آغاز شد در وب‌سایت‌ها٬ شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های تبلیغاتی آنها هم‌چنان پی گرفته می‌شود و طرفین هم‌چنان ادعاها و اتهام‌های مختلفی علیه یکدیگر مطرح می‌کنند.

۱۳:۱۵ ۲۷.۲.۱۳۹۶

نگاه به وعده های اقتصادی کاندیداها؛کامران دادخواه (استاد اقتصاد بوستون) و هادی کحال زاده (کارشناس اقتصاد سیاسی در کالیفرنیا).

نگاه دادخواه و کحال زاده به وعده‌های اقتصادی کاندیداها
please wait

No media source currently available

0:00 0:17:22 0:00
لینک مستقیم

۱۲:۲۲ ۲۷.۲.۱۳۹۶
موضوع دخالت احتمالی نهادهای انتصابی در انتخابات
please wait

No media source currently available

0:00 0:23:57 0:00
لینک مستقیم

موضوع دخالت احتمالی نهادهای انتصابی در انتخابات همواره از سوی برخی جریانهای سیاسی داخل و خارج از کشور مطرح بوده است. سپاه، رهبر جمهوری اسلامی ، شورای نگهبان و قوه قضاییه از جمله نهادهای انتصابی هستند که به گفته تحلیلگران، دستکم در ۲ دهه گذشته بر روند انتخابات و نتایج آن تاثیر گذاشتند.

بیشتر

XS
SM
MD
LG