لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۴

ایران در صدر تیم‌های آسیایی و آفریقایی در رنکینگ فیفا


پیروزی یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی در استادیوم آزادی
پیروزی یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی در استادیوم آزادی

در جدیدترین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان، تیم ملی ایران ضمن تداوم صدرنشینی بین تیم‌های آسیایی، برای اولین بار از تمام کشورهای آفریقایی نیز رتبه‌ای بالاتر دارد.

در این رده‌بندی که مرکز آمار همکاری‌های فیفا اعلام کرده، ایران با ۱۰ پله صعود در رده بیست و هفتم جهان قرار گرفت. رده‌بندی ماه اکتبر تیم‌های ملی فوتبال جهان، پنجشنبه هفته‌ آینده رسماً در سایت فیفا منتشر خواهد شد.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

دو پیروزی مهم مقابل ازبکستان و کره جنوبی باعث شد ایران بعد از سال‌ها به جمع ۳۰ کشور نخست فوتبال جهان بپیوندد.

ایران حالا صدرنشین تمام تیم‌های آسیا، آفریقا و اقیانوسیه در رنکینگ فیفاست و فقط تیم‌های فوتبال اروپای و قاره آمریکا بالاتر از ایران قرار دارند.

آرژانتین با وجود تساوی خارج از خانه مقابل پرو و شکست خانگی در برابر پاراگوئه، همچنان تیم نخست فوتبال دنیاست.

‌تیم‌ ‌ملی آلمان قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴ با دو برد در برابر جمهوری چک و ایرلند شمالی جای بلژیک را در رده دوم گرفت. بلژیک به رتبه چهارم سقوط کرده است.

برزیل با دو برد متوالی در انتخابی جام جهانی، ضمن خروج از بحران بار دیگر به جمع سه کشور نخست رده بندی فیفا بازگشت.

کلمبیا و شیلی از آمریکای جنوبی در رده‌های بعدی قرار دارند. فرانسه که بلغارستان و هلند را شکست داده در جایگاه هفتم است. پرتغال قهرمان جام ملت‌های اروپا نیز عنوان هشتم را نصیب خود کرده.

اروگوئه، اسپانیا، ولز، انگلیس، ایتالیا، سوئیس و لهستان نیز تیم‌های صدرنشین را تعقیب می‌کنند.

در جدیدترین رتبه‌بندی فیفا، ساحل عاج با ایستاده در رده سی‌ام بهترین جایگاه را در جمع تیم‌های آفریقایی به خود اختصاص داده.

رقابت‌های انتخابی جام جهانی در قاره‌های مختلف، شرایط متفاوتی دارند. در آسیا این مسیر تقریباً به نیمه رسیده و فقط یک بازی برای پایان دور رفت، باقی مانده است ولی از این راه طولانی در قاره اروپا، سه هفته‌ بیشتر نگذشته.

نشریه معتبر فرانس فوتبال یازده بازیکن برتر مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ را اعلام کرد که در این تیم، نام سیدجلال حسینی از ایران هم به چشم می‌خورد.

چهار بازی بدون گل خورده از ایران در این مسابقات باعث شده یک بازیکن آسیایی هم در جمع برترین‌های جهان حضور داشته باشد.

از دید فرانس فوتبال، در جمع دروازه‌بان‌های سراسر جهان جو هارت (انگلیس) بهترین بوده. در فهرست مدافعان هم غیر از سیدجلال حسینی (ایران)، نام متس هوملس (آلمان) و توبی آلدرویلد (بلژیک) به چشم می‌خورد.

هافبک‌ها آرتوو ویدال (شیلی)، پل پوگبا (فرانسه)، آندرس اینیستا (اسپانیا) و بنیامین موکانجو (کامرون) هستند.

در خط حمله نیز نام کریستیانو رونالدو (پرتغال)، روبرت لواندوفسکی (لهستان) و چیرو ایموبیله (ایتالیا) دیده می‌شود.

جواد زرینچه بازیکن سابق تیم ملی ایران به خبرگزاری ایسنا گفته است: «نباید کار بزرگ بازیکنان‌مان را زیر سوال ببریم. آنها خیلی خوب کار کردند و اگر در برخی موقعیت‌ها کمی از خود گذشتگی داشتند، می‌شد گل‌های بیشتری بزنیم.»

زرینچه که در جام جهانی ۱۹۹۸ نیز حضور داشت، در پاسخ به این سوال که آیا صعود ایران به جام جهانی را باید قطعی انگاشت، گفت: «۱۸ امتیاز باقی است و نمی‌توان گفت کار تمام شده. خود کی‌روش می‌داند چه کار سختی پیش رو داریم ولی قطعاً تلاش می‌کنیم تا به عنوان تیم نخست گروه، به جام جهانی برویم.»

تیم ملی فوتبال ایران پس از بازی با کره جنوبی با صدور پیامی، شش بازی باقی مانده تا صعود به جام جهانی را "شش فینال" ارزیابی کرده است.

در این بیانیه آمده: امید است با تداوم حمایت‌ها و توجه به اهمیت آماده سازی لازم برای حضور در شش فینال پیش رو، تیم ملی بتواند راه باقی مانده را نیز با موفقیت پشت سر بگذارد تا در تابستان ۱۳۹۷، به عنوان یکی از ۳۲ تیم در بزرگترین رویداد فوتبال جهان حضور داشته باشد.

XS
SM
MD
LG