لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۸

ترامپ: حقوق ریاست جمهوری را دریافت نخواهم کرد


دونالد ترامپ،رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، که در رقابت‌های انتخاباتی گفته بود بعد از رئیس جمهور شدن حق الزحمه‌ای دریافت نخواهد کرد، شب گذشته در مصاحبه با برنامه شصت دقیقه شبکه تلوزیونی سی بی‌اس حرفش را تکرار کرد.

او در پاسخ به سوال خبرنگار سی بی‌اس که پرسیده بود آیا به حرفی که در خصوص عدم دریافت دستمزد زده بود پایبند است که «فکر می‌کنم بر اساس قانونی باید حداقل یک دلار دریافت کنم. بنابراین من سالی یک دلار به عنوان دستمزد قبول خواهم کرد.»

دونالد ترامپ گفت که حتی نمیدانسته حقوق رئیس جمهور در سال چقدر است و اطرافیانش به تازگی به او گفته اند که تقریبا سالی چهارصد هزار دلار است و او این پول را دریافت نخواهد کرد.

دونالد ترامپ گفت که حتی نمیدانسته حقوق رئیس جمهور در سال چقدر است و اطرافیانش به تازگی به او گفته اند که تقریبا سالی چهارصد هزار دلار است و او این پول را دریافت نخواهد کرد. او گفت که قصدش این است که کمتر به تعطیلات برود: «کارهای انجام نشده زیادی باقی مانده است و من می‌خواهم این کارها را برای مردم انجام دهد. ما از مالیات‌ها کم می‌کنیم و به سیستم درمانی سر و سامان می‌دهیم.»

در این مصاحبه تلوزیونی که اولین مصاحبه آقای ترامپ پس از انتخابات هشتم نوامبر بود، وی از مخالفانش که در حال تظاهرات در شهرهای مختلف آمریکا هستند و همینطور از طرفدارانش خواست که به درگیری‌ها پایان دهد: «من از شنیدن این‌ها بسیار ناراحتم. بس کنید. اگر حرف من کمکی می‌کند، من همین الان رو به دوربین‌ها (خطاب به دو طرف درگیر) می‌گویم که ادامه ندهید.»

آقای ترامپ در پاسخ به سوال خبرنگار سی بی‌اس که گفته بود گروه‌های اقلیت مانند مسلمانان، همجنس گراها، مهاجران و ...بسیار از نتایج انتخابات ترسیده‌اند گفت که آنها تحت تاثیر اخبار رسانه‌ها هستند و دلیلی برای ترسیدن وجود ندارد.

دونالد ترامپ بازرگانی میلیاردر و ساکن نیویورک است. او پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری حضوری جدی در عرصه سیاست نداشت و پیش از این نیز در هیچ انتخابات سیاسی دیگری در ایالات متحده شرکت نکرده بود.

دونالد ترامپ که سه شنبه هفته گذشته به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا برگزیده شد، از ۲۱ ژانویه (اواسط دی ماه) کارش را به صورت رسمی آغاز خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG