لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۵

مجمع مدرسین حوزه علمیه قم: تشکیل گروه مستقل حقیقت‌یاب


معترضان به نتیجه انتخابات ایران، روز سه شنبه در خیابان ولی‌عصر
معترضان به نتیجه انتخابات ایران، روز سه شنبه در خیابان ولی‌عصر
مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، عالی‌ترین نهاد دینی است که تا کنون در برابر حوادث انتخابات اخیر موضع‌گیری کرده است.

مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، در تازه‌ترین بیانیه خود، ضمن اعلام حمایت از حق راه‌پیمایی میرحسین موسوی و هوادارانش، حمله به کوی دانشجویان دانشگاه تهران را به شدت محکوم کرده است.

پیش از این نیز این نهاد دینی، با انتشار بیانیه‌ای، خواستار ابطال نتایج اعلام شده انتخابات اخیر شده بود.

محمد علی ایازی، یکی از اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، در باره بیانیه‌های این مجمع با رادیو فردا گفت‌وگو می‌کند:

بیانیه تحت حمایت مجمع، درباره نتایج آرایی است که در انتخابات اعلام شده و این نتایج به شکل پرسش برانگیزی مورد تعجب گروه‌های زیادی از جامعه و خود مردم قرار گرفته بود. که این امر خودش جای شک ایجاد کرده است. یا احیانا گزارش‌هایی که معنا دار بوده‌اند و در مورد نتایج انتخابات تردید ایجاد کرده‌اند.

در این زمینه مجمع مدرسین به صراحت خواسته است که با توجه به این سوالات و گزارش‌هایی که به این مجمع رسیده و درخواست کاندیداها برای تشکیل یک گروه مستقل، یک گروه مستقل (حقیقت یاب) تشکیل شود و این گروه مستقل بتوانند موضوع را به دقت بررسی کرده و به سوالات مطرح شده پاسخ دهند.

آقای ایازی، ممکن است درباره تازه‌ترین بیانیه مجمع محققین و مدرسین بیشتر توضیح دهید؟

به دنبال حوادثی که در این روزها اتفاق افتاد و در پی اعتراضات مردمی که نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری به وجود آمده بود ، پلیس به شدت به مردم حمله می‌کند و به شدت به ضرب و جرح مردم مردم می‌پردازد. اما از همه این‌ها وحشتناک‌تر، حمله‌ای بوده است که یک شنبه شب به کوی دانشگاه تهران انجام گرفته است. که به صورت بسیار شنیع و وقیحی به دانشجویان حمله کرده‌اند و آن‌ها را مورد ضرب و جرح قرار داده‌اند.

مجمع مدرسین ضمن محکوم کردن یک چنین حرکتی، هشدار داده و گفته است این کارها به هیچ وجه انسانی، شرعی و قانونی نیست.
XS
SM
MD
LG