لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۰

روزنامه‌های شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۹


روزنامه همشهرى با اشاره به « افزايش بى سر و صداى ۴۰ درصدى قيمت شير يارانه‌اى » از آغاز اجراى طرح حذف يارانه ها كه مقامات حكومتى از آن به عنوان « هدفمند كردن يارانه ها » ياد مى كنند، خبر داده است.

اين روزنامه نوشته « اجراى قانون هدفمندكردن يارانه‌ها در روزهاى آخر هفته گذشته به‌صورت غيررسمى با افزايش ۱۰۰تومانى قيمت شير يارانه‌اى در سراسر كشور كليد خورد. »

همشهرى به نقل از خبرنگاران خود در مناطق مختلف تهران نوشته « از روز چهارشنبه شهروندانى كه براى خريد شير يارانه‌اى به فروشگاه‌ها مراجعه كرده‌بودند، با درخواست مبلغ ۳۵۰تومان به جاى ۲۵۰تومان براى هر كيسه شير مواجه شدند » و به همين دليل « در برخى موارد باعث بروز بحث‌هايى بين مردم و صاحبان فروشگاه‌هاى عرضه شير يارانه‌اى شد. »

اين روزنامه با تاكيد براينكه گزارش ها از ساير شهرها نيز حاكى است كه افزايش قيمت شير علاوه بر تهران در سراسر كشور صورت گرفته‌ نوشته « از هنگام مطرح شدن طرح حذف يارانه‌ها هرچند برنامه‌خاصى براى افزايش قيمت‌ها در مورد كالاها و خدمات دولتى اعلام نشده ولى برخى نرخ‌ها بدون اعلام قبلى افزايش يافته است. »

حمله كيهان به موسوى به خاطر ديدار با ملى-مذهبى ها

روزنامه كيهان در سرمقاله شماره شنبه ۴ ارديبهشت خود ميرحسين موسوى كانديداى معترض به نتايج اعلام شده انتخابات سال گذشته را به خاطر ديدار با شمارى از چهرهاى ملى-مذهبى مورد حمله قرار داده است.

اين روزنامه با اشاره به اينكه ميرحسين موسوى در در اين ملاقات با چهره هايى چون عزت الله سحابى، حبيب الله پيمان، محمد بسته نگار و محمد حسين رفيعى از فعالان سياسى ملى-مذهبى و نهضت آزادى ديدار كرده است ، مدعى شده كه « اين ملاقات اگرچه به خودى خود واجد كمترين ارزش است اما در نوع خود يك خبر و دلالت است، حاكى از اينكه تاريخ مصرف سياسى موسوى به سر آمده است. »

روزنامه كيهان در اين سرمقاله آقاى موسوى را « مرد خاكسترى فتنه » و اعتراضات پس از انتخابات معرفى كرده و همزمان در تهديدى ضمنى نوشته كه ميرحسين موسوى با انجام چنين ديدارهايى « آخرين فاتحه را براى خويش مى خواند. »

تكذيب شايعه بيمارى مهدى كروبى

روزنامه آرمان انتشار اخبار دورغين از سوى رسانه هاى دولتى مبنى بر وخيم بودن حال جسمى مهدى كروبى را مورد توجه قرار داده و به نقل از رسول منتجب نيا از نزديكان دبيركل حزب اعتماد ملى نوشته «كروبى حتى سردرد هم ندارد.»

به نوشته اين روزنامه آقاى منتجب نيا كه قائم مقام مهدى كروبى در حزب اعتماد ملى است « كليه شايعات مربوط به كروبى و بدخيم بودن بيمارى مهدى كروبى را تكذيب كرده » و گفته « وخيم بودن حال مهدى كروبى دروغ محض و شايعه رقباى سياسى است و كروبى حتى يك سردرد هم ندارد و خيلى سالم و سرحال هستند. »

تحقيق و تفحص از نيروگاه بوشهر در صورت عدم راه اندازى مجدد

روزنامه خراسان گزارش داده كه برخى از نمايندگان مجلس شوراى اسلامى قصد دارند در صورت عدم راه اندازى نيروگاه هسته اى بوشهر «طرح تحقيق و تفحص از نيروگاه بوشهر» را به انجام برسانند.

اين روزنامه با يادآورى اينكه على اكبر صالحى رئيس سازمان انرژى اتمى ايران پيشتر در واكنش به هشدار سخنگوى كميسيون انرژى مجلس نسبت به تاخير در راه اندازى نيروگاه بوشهر اعلام كرده كه روس ها با جديت مشغول انجام فنى پروژه نيروگاه اتمى بوشهر هستند و در تابستان شاهد راه اندازى اين نيروگاه خواهيم بود به تقل از سيروس سازدار از نمايندگان نزديك به اصلاح طلبان و عضو كميسيون انرژى مجلس هشتم نوشته « در صورت عدم تحقيق اين وعده طرح تحقيق و تفحص از پروژه نيروگاه اتمى بوشهر توسط اين كميسيون در دستور كار قرار مى گيرد. »

آقاى سازدار به روزنامه خراسان گفته « مدت هاست كه مجلس به دقت پى گير پروژه نيروگاه اتمى بوشهر مى باشد و با توجه به اين كه پيمانكار روسى دائما تحويل و راه اندازى اين نيروگاه را به تعويق مى اندازد كميسيون انرژى با استفاده از ابزار نظارتى طرح تحقيق و تفحص از نيروگاه بوشهر را تهيه كرده است. »

به نوشته اين روزنامه پيشتر عماد حسينى سخنگوى كميسيون انرژى مجلس هشدار داده بود كه چنانچه روس ها در راه اندازى نيروگاه بوشهر تاخير كنند، اين كميسيون از ابزارهاى نظارتى خود در حوزه سازمان انرژى اتمى استفاده خواهد كرد.

روسيه تكميل و راه اندازى نيروگاه هسته اى بوشهر را طى قرار دادى ۱ ميليارد و ۲۰۰ ميليون دلار بر عهده دارد و قرار بود آن را ده سال پيش يعنى در در سال ۲۰۰۰ ميلادى راه اندازى كند.

اظهارات غير متظره وزير خارجه روسيه عليه حكومت ايران

روزنامه جام جم « اظهارات تند لاوروف عليه ايران » را مورد توجه قرار داده و نوشته « وزير خارجه روسيه در موضعى غيرمنتظره هشدار داد شوراى امنيت به طور نامحدود منتظر نخواهد ماند تا حكومت ايران به دغدغه‌هاى بين‌المللى اعتنا كند. »

به نوشته اين روزنامه نوشته وزير خارجه روسيه تاكيد كرده «اگر پيشرفتى وجود نداشته باشد و اوضاع به بن‌بست رسيده باقى بماند، تصور نمى‌كنم شوراى امنيت بى‌هيچ واكنشى و براى مدتى طولانى تماشاچى بماند. »

روزنامه جام جم با اشاره به اينكه وزير خارجه روسيه اين سخنان را در كنار همتاى استراليايى‌اش «استفان اسميت» بيان مى كرد، نوشته كه آقاى لاوروف همچنين گفته كه «موضع ما اين است؛ پيش و بيش از همه، هدف انجام تصميماتى است كه در آژانس بين‌المللى انرژى اتمى اتخاذ شد، كه بعد هم مورد حمايت شوراى امنيت قرار گرفت. »
XS
SM
MD
LG