لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۳

بهای دلار افزایش و یورو کاهش یافت


آخرین گزارش‌ها از بازار ارز ایران در روز دوشنبه چهارم آذر ماه حاکی است که قیمت برابری دلار در مقابل ریال نسبت به روز گذشته افزایش یافته و قیمت یورو سیر نزولی داشته است.

بر اساس گزارش سایت‌های اینترنتی که قیمت لحظه‌ای ارزهای خارجی را پوشش می‌دهند، قیمت پوند بریتانیا نیز طی روز دوشنبه، ۴ آذرماه افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری‌ها و سایت‌های اینترنتی اختصاصی پوشش نرخ‌های انواع ارز مانند سایت «مزنه»، قیمت دلار طی روز جاری با ۱۵۰ ریال افزایش نسبت به روز گذشته به ۲۹ هزار و ۲۰۰ ریال رسید، در حالی که قیمت هر پوند بریتانیا با ۳۰۰ ریال افزایش به ۴۷ هزار و ۷۰۰ ریال فروخته شد.

به غیر از قیمت دلار و پوند، قیمت لیره ترکیه نیز در این روز ۲۸۰ ریال افزایش نشان می‌دهد، اما قیمت یورو با ۳۰۰ ریال کاهش به ۳۹ هزار و ۳۰۰ ریال افت کرده است.

هنوز خبرگزاری‌های رسمی و مقام‌های ایران درباره افزایش نسبی قیمت دلار اظهار نظر نکرده‌اند، اما نرخ دلار طی روز جاری در مقابل ارزهای دیگر نیز افزایش یافته بود.

خبرگزاری رویترز، دوشنبه طی گزارشی نوشت که با کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی بعد از توافق شش قدرت جهانی و ایران برای حل برنامه هسته‌ای این کشور، ارزش ارزهایی که بیشتر با کالا در ارتباط هستند، کاهش یافت.

در میان ارزهای معتبر جهانی، شاخص دلار در مقایسه با شاخص شش ارز اصلی بین المللی دو دهم درصد افزایش یافت.

خبرگزاری بلومبرگ نیز از افزایش ارزش دلار در مقایسه با پوند و یورو خبر داده است.

نرخ دلار در بازار آزاد ایران در روز شنبه (قبل از توافق اتمی) ۲۹ هزار و ۹۰۰ ریال بود.

قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم و جدید نیز روز دوشنبه افزایش یافت، اما نیم سکه و ربع سکه کاهش یافته است. قیمت هر سکه بهار آزادی طرح قدیم با ۱۲ هزار تومان افزایش به ۸۲۴ هزار تومان رسید و قیمت سکه طرح جدید با ۱۴ هزار تومان افزایش به ۸۴۳ هزار تومان افزایش یافت.

قیمت نیم سکه ۲ هزار و ربع سکه ۵ هزار تومان کاهش یافته و به ترتیب ۴۳۵ هزار تومان و ۲۴۸ هزار تومان فروخته شد.
XS
SM
MD
LG