لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۰

آيت الله خامنه ای: به جای ايران قبل از اسلام، بر ايران بعد از اسلام تاکيد شود


محمود احمدی نژاد و هیات دولت عصر یکشنبه با رهبر ایران دیدار کردند
محمود احمدی نژاد و هیات دولت عصر یکشنبه با رهبر ایران دیدار کردند
آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، در ديدار با اعضای دولت محمود احمدی نژاد توصيه کرده است که به جای تاکيد بر دوران ايران قبل از اسلام، «بر ايران بعد از اسلام تأکيد شود.»

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ايلنا، آيت الله خامنه ای در ديدار با هيات دولت عصر روز يکشنبه گفته است:«به جای تأکيد بر ايران قبل از اسلام، بر ايران بعد از اسلام تأکيد شود زيرا افتخارات ايران بعد از اسلام در هيچ دوره ای از تاريخ ايران وجود نداشته است.»

رهبر ايران تاکيد کرده است: «رشد پيشرفت های علمی، هنری، فرهنگی و حتی نظامی در ايران بعد از اسلام بويژه در دوران ديلمی، سلجوقيان و صفويه به هيچ وجه قابل مقايسه با ايران قبل از اسلام نيست.»

در ديدار هيات دولت با رهبر جمهوری اسلامی، اسفنديار رحيم مشايی، رييس دفتر محمود احمدی نژاد و از پرحاشيه ترين نزديکان وی، نيز حضور داشت.

در حالی رهبر ايران به هيات دولت توصيه کرده است که بر «ايران پس اسلام» تاکيد کنند که محمود احمدی نژاد و نزديکان وی طی ماه های اخير ازسوی اصولگرايان حامی رهبرايران به گرايش به ملی گرايی متهم شده اند.

محمود احمدی‌نژاد، در شهريور سال گذشته در يک برنامه تلويزيونی از کوروش پادشاه هخامنشی «تجليل» کرد و حکومت وی را «برپايه عدالت» خواند.

پس از آن نيز حميد بقايی، معاون اجرایی رييس جمهور ايران، نيز سال گذشته از محمود احمدی نژاد با عنوان «کوروش زمان» ياد کرده بود.
اسفندیار رحیم مشایی، رییس دفتر محمود احمدی نژاد نیز در دیدار با رهبر ایران حضور داشت

در ادامه سخنان چالش برانگيز نزديکان محمود احمدی نژاد، سال گذشته همچنين اظهارات اسفنديار رحيم مشايی درباره «مکتب ايرانی» واکنش تند اصولگرايان حامی رهبر را به دنبال داشت.

آقای مشايی گفته بود: «از مکتب اسلام دريافت‌های متنوعی وجود دارد اما دريافت ما از حقيقت ايران و حقيقت اسلام، مکتب ايران است و ما بايد از اين به بعد مکتب ايران را به دنيا معرفی کنيم».

به دنبال علنی شدن اختلافات رهبر جمهوری اسلامی و محمود احمدی نژاد بر سر برکناری و ابقای حيدر مصلحی، وزير اطلاعات، طرفداران آيت الله خامنه ای نزديکان محمود احمدی نژاد و به ويژه اسفنديار رحيم مشايی را با عنوان «جريان انحرافی» مورد حمله قرار داده اند.

«دولت خود را درگیر حاشیه ها نکند»

آيت الله خامنه ای درادامه بدون اشاره مشخص به اختلافات دولت و مجلس، گفته است:«در مسايل مربوط به قوا، در مواردی که کوتاه آمدن امکانپذير است، کوتاه بياييد، در مواردی که با تبيين قابل حل است، تبيين کنيد و در مواردی هم که با ارتباطات دوستانه حل می شود، از اين روش استفاده کنيد.»

رهبر جمهوری اسلامی همچنين گفته است:« در چنين شرايطی شايسته نيست که دولت خود را درگير حاشيه‌ها کند که البته برخی اوقات، دولت با کم توجهی زمينه ساز اين حاشيه ها می شود و برخی اوقات هم حاشيه هايی است که ديگران به وجود می آورند.»

درهمين حال، آيت الله علی خامنه ای در توصيه ای به دولت محمود احمدی نژاد گفته است:« خيلی مهم است که مقايسه‌ای نيز ميان وعده‌های دولت و کارهای انجام شده صورت پذيرد.»

به دنبال سفرهای استانی محمود احمدی نژاد شماری از نمايندگان مجلس از محقق نشدن وعده های داده شده، انتقاد کرده اند.
XS
SM
MD
LG